28. mai 2008

Hjemme igjen.....

Omsider kommer det et livstegn.....det har vært litt å ta fatt på,etter 3 uker hjemmefra....! Husbonden lever i beste velgående,men plantene mine.........vel,nok sagt ! Noen som sa akvariumsplanter...????? At blomstene er hvite er jo pent,men ikke jorda i pottene,den skal etter mitt syn,være brun........eller........!
Har på følelsen at han der oppe,også har vannet i tre uker........liksom for å hjelpe gartneren,i tilfelle han glemte pliktene sine....bildene er fra Steigen,nærmere bestemt Brennviksanden.

Av mine 34 nysådde geraniumer,lever 5........så en forsoningstur på Plantasjen,var helt påkrevet !! Så nå er det bare å hive seg til,med jord og frø,atter en gang......jeg elsker jo sånt arbeid,men ergrer meg litt over de fine som ikke er mer........det må jeg jo innrømme. Var nok en veldig ugunstig tid,for hjemmehjelpen,og reise på oppussing/vaske-tur,til Steigen på.....JEG GJØR DET IKKE EN GANG TIL !!!


Nok syt......måtte bare få ut litt gruff......hehe....håper dere forstår : )



Helt greit med oppussing og vasking,når været var så til de grader lite vårlig,men NÅ vil jeg ha sol og varme......vil jo ha ut sittegruppen,og allt stasjet mitt,på verandaen ! Ser jo på bloggene deres , at vi i nord sliter litt med sommerfølelsen.........jeg plantet jo ut noen planter før jeg dro,og dere kan sikkert tenke dere resultatet........




Om dere stirrer hardt,ser dere kansje alle de badende,glade ungene på stranden......haha........vel,da jeg kom hjem fra denne turen i fjæra,var allt tøy på kroppen vått....og det var IKKE fordi jeg sjekket badetemperaturen.....





Men dette er altså en nydelig,nord-norsk strand,og bildene skulle selvsagt vært tatt i midnattsol.........men det får bli en annen gang : ) Ellers holder jeg jo på med noen prosjekter,imorgen er det meningen å pusse det røde,runde bordet,fra loppisen.......nå er jeg lei av å vente,og tålmodigheten er for lengst oppbrukt !! Så nå skal det bli HVITT........Jeg har ikke fått besøke så mange blogger enda,men det kommer. Igår var jeg hele dagen i byen,besøkte min onkel som ligger på sykehus,så det går mye i tanker......og bloggingen er ikke så fristende,man får litt annet fokus..... Ta vare på dere selv,så kommer jeg nok innom etterhvert. Klem fra meg : )

7 kommentarer:

Min Verden sa...

Jeg nyter bildene dine og gråter med deg over tapet av plantene! Det er så utrolig leit. Jeg har ingen flere ord *sørge, sørge* Lykke til med nyinnkjøp. Blir litt dyrt da! Hanne

Hulda sa...

Så kjedelig at bare 5 av plantene overlevde.. Godt dere har plantasjen, der er det jo rimelig. Plantasjen kommer forresten hit også i år. Gleder meg.

Bildene er fine til tross for at skådda ligg langt ned i fjellan. :) Har hørt at vi skal få bedre vær nå fra slutten av uka. Får håper det ja!

Gry sa...

Så fine bilder du har tatt, ekte Nord-Norske sommerbilder. Vakkert, men surt og kaldt. Så synd at graniumene dine var borte... men så flink som du er, får du nok alle de nye, som du kjøper til å blomstre ektra mye!
Vi får håpe at sommeren snart kommer til oss og!
Klem Gry : )

☆Therese sa...

Så flotte bilder, virkelig nydelig natur!! Samboenern min kommer fra Norland, så jeg har fått oppleve den noen ganger (og været også..).
Så leit med blomstene dine, jeg har nettopp vært borte noen få dager bare, men jeg passet på å ikke plante for mye før jeg dro - klok av skade :O)
Ha en fin dag og håper dere snart får bedre vær.
PS! Syntes huset du har bilde av lenger ned på siden her er superfint.

☆Therese sa...

God i norsk gramatikk vist!!
SAMBOEREN skal det jo være :o))))

Anonym sa...

nu får du slutt opp med disse bildan. E får sånn heimlängsel. Kan ikke ha det nu når e ska jobb heile sommarn!!! Vi syns kanske i August...Tar du en heimtur då eller blir det sörover?
Klemma fra Tone

FO - 2 sa...

Utrolig flotte naturbilder fra din del av vårt vakre land! :)