12. aug. 2008

Fretex og ny gammel-sofa......

Hei.....ikke mye spennende å vise fra heimen idag,men ting skjer.......jeg maler og maler,med lys grå oljemaling........og det tar da så uendelig laaaaaang tid ,før det tørker...!

Jeg begynner å få en liten samling asjetter,både med og uten rosemønstre.....og setter jeg dem oppå hverandre,ser jeg jo bare den øverste...så da satte jeg dem i denne hvite kassen,i kjøkkenhylla. Den bakerste,med den nydelige,duse grønnfarven fant jeg sist jeg var innom Fretex,til 9,oo kr...rart hvor glad man kan bli,av så lite !!

Denne har dere hørt om før,men ikke sett......og det er kansje like greit.....ikke pen i tøyet,akkurat !! Men formen er fin,og en vakker dag skal den bli veldig bra......heheee...

Her har jeg startet herverket.....den er så tung at tre stykker måtte til,for å bære den ut.....tror jeg vurderer små hjul,på beina.... Har sett for meg et løst trekk i lin,med kappe nederst,hva tror dere damer,om det...? Jeg har fjernet det grusomme tøyet,og kledd den med grått ullstoff,så det er bare å sy i vei.....skal lage meg en mal først,så får vi se. Men den står i Steigen,så det blir vel en helge-jobb,kan ikke ta den med hjem hit,og sette den under åpen himmel.... Det som dere ikke ser på bildet,er de to hodene som står og ser på galskapen,inne i stua......."dæ dær kan aldri bi bra......" hørte jeg i det fjerne.........men jeg skal sannelig vise dem,bare vent.....!!! Stahet er en egenskap jeg har fått (vel) mye av,så det skal gå bare bra.......hihiiiii.......... Nei,nå er det siste malingsstrøk her,nytter vel ikke å sitte med bloggen,og kose seg.....

Ha en fin ettermiddag og kveld :)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! Har vært på besøk i bloggen din for første gang i dag. Kom hit på min bloggerunde der jeg bare klikker meg inn på andre favoritter og plutselig dukker det opp noe nytt og spennende.
For noen utrolig fine bilder du tar, og så mange fine skilt og bilder du lager. Har en formening om at du bor i samme fylke som meg utfra naturen å dømme...
Så får du ha lykke til med sofaprosjektet, det ser spennende ut! Takk for titten, jeg kommer gjerne tilbake hit!
Mvh Malin
/http://knitgirlinorway.blogdrive.com/

elisabeth sa...

Den kommer til å knallfin vet du:) Jeg har troen på deg;)

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Takk for oppløftende ord;-)
Ja det er rart å ha solgt huset videre, men jeg får trøste meg med at "da var det ikke rett" denne gangen,-såpass får jeg tro på skjebnen...
Huskjøpet gav meg i det minste et år fylt med drømmer og mye moro planlegging:-)Jeg får se lyst på det, og ta med meg erfaringen videre*s*
Vinduene jeg kjøpte til glassverandaen, er alt tegnet inn i et nytt lysthus...So here we go again;-)

Sofaen din kommer til å bli så lekker,-du får legge ut bilder når den er ferdig!
Imponeret over at du går på et slikt prosjekt!
Jeg prøvde meg på en "godstol" engang, men kom bare til setet før jeg skjønte at jeg hadde andre kvaliteter..thihi.

krinkelkroken sa...

Hei Mona!
Tipper sofaen blir rålekker,blir nok flott med nytt stoff!

maler her også, og ja det går tregt....
Ha en fin onsdag!

Stoltzen2012 sa...

Hei,
Første gang på din side, og det ser ut som du har nok å gjøre ja :o)...Har lett etter knaggrekke som jeg skal sy små "poser" til som skal henge på knaggene slik at min niese har noe å ha de små "putletingene" oppi. Men når jeg har sett på din side, så er det kanskje gøyere å lage sin egen knaggrekke? Tøft med sofa fra Fretex! Drømmer om å kunne lære å trekke om møbler. Stå på!!! :o)

hvorfor ikke... sa...

Såååå fint det ble med tallerknene i den hylla, de kom virkelig til sin rett!
...og sofaen den kommer til å bli rålekker...gleder meg til å se!
smil Torunn

Hulda sa...

Tviler ikke på at den sofaen kommer til å bli fin! Lykke til med omtrekkinga. :)

ENGEL sa...

hei!fant bloggen din i dag igjennom min søster.(sisselsoteliv.blogspot.com)
artig og flott blogg du har. blir fast besøkende",)
ha en hyggelig kveld!og gleder meg til å se sofaen ferdig!

liven sa...

Så fine ting fra Fretex.....den sofaen kommer nok til å bli kjempefin!! Gleder meg til å se hva du får utav den!!

Min svigermor sa det hadde vært en artikkel fra Steigen i "Hjemmet" Har bladet et eller annet sted!!
Der var min manns bestefar sitt barndomshjem avbildet:O)
Kanskje du har sett det:O)

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Du, det er utrolig kjedelig med malin som ikke tørker på ET minutt... er rene tålmodighetsprøvvendette...
Den soffaen har en utrolig flott form - er sikker på at den blir knallfin...

Ha en koselig dag og uke...

Tina sa...

Jeg er imponert, hvordan i all verden får du trekt opp en sofa. Men jeg tror den vil bli kjempefin. Morsomt å finne ting som en betaler null og niks for også blir det så bra når en har fått lagt sjela si i det. Jeg gleder meg til å se den ferdig. Lykke til. Hylla di var kjempesøt da! Titter innom deg igjen. Tina

Berit T sa...

Har noe til deg... inne hos meg.
Klem.

Anonym sa...

Hei på deg! Jeg er en dame fra Ålesund som fant bloggen din tilfeldig. Jeg er ikke blogger selv, så jeg har dessverre ikke noe lignende å henvise til. Interessen for interiør førte meg til til din side. Jeg storkoser meg med det du både forteller og opplever i Nordland (har selv bodd der i 5 år). Utrolig flotte bilder du legger ut....både fra natur og det du ellers tykker om. Gleder meg til du fpr ditt eget hus....håper du vil dele det med oss. En fornøyelse å titte innom siden din,- har lagt den til på "favoritter".
Masse hilsen Helen Caroline.