21. aug. 2011

På en hvitmalt benk.....i mammas hage.

Nå kom regnet......og dermed er det malestopp.....og litt bloggetid ! Etter å ha sett den nasjonale minneseremonien,var det godt å gå seg en tur ut,men plutselig kom regnet,og da var det bare å få lokket på malebøtta igjen...så da ble det sannelig en bolledeig,istedet ! Og middagen skal lages på grillen.....som heldigvis står under tak :)
Idag får dere se noen bilder jeg tok av mammas hage,sist jeg var hjemme. Synes det er så fint med denne hvite benken.......men problemet er at det aldri sitter noen på den.......den ser liksom så ensom ut,syns jeg. Derfor har jeg en plan........for helgen som kommer. Kansje får man mere lyst å sette seg da,og nyte kirsebærene,som endelig er modne......tiden vil vise :)
Det går mye i rosa,i plantevalget hos mamma,- også........ ! Har jeg ubevisst påvirket henne en liten smule......
Rosa og hvitt,er jo favorittene mine,som dere vet.....på sommerblomster.
Og jammen dukker det ikke opp mere og mere sink,hos henne også.......rart det der !
*******************
Denne uken har jeg fått gjort masse høst-ting........ryddet bort allt av sommerklær,selv om temperaturene er rimelig gode ! Jeg er allerede innstilt på høsten,jeg.......og derfor kom også høstgardinene opp til helgen,og allt av sommerstæsj ble byttet ut med grovere ting....! Ute bør man vel snart tenke på og rydde bort alle løse ting.......samle krukker og trær (jeg planter jo allt i krukker,slik at det kan taes med,om vi blir oppsagte fra leiligheten),så derfor samler jeg allt på den luneste siden av huset,og pakker det godt,noe med furu/grankvister,og noe med strie. Det har funket veldig bra,bare det ikke pakkes for tett. Har dere begynt å tenke på høstsysler......? Nei,nå kommer bolledeigen imot meg snart.......kos deg,og nyt siste rest av helg :)

5 kommentarer:

Hulda sa...

Nydelige sommerbilder! Så vakkert med den hvite benken og de rosa blomstene ved sida av.

Janne i Fagerlia sa...

Oi, har du startet på høsten allerede. Prøver så godt jeg kan å holde på denne årstiden så lenge som mulig. Årsaken er nok at vi har hatt en svært dårlig sommer her i Midt-Norge, og vi håper vel fortsatt at vi skal få noen varme og solfylte dager.

Grip dagen sa...

Der er du endelig igang igjen. Det var godt å se!
Jeg møtte høsten nå i helga!
Egentlig er jeg ikke over sommeren enda, men en fredagskveld med tente lys i hytta og knitring fra peisen - ja, da kjente jeg høststemningen.
Ute var lufta litt kjøligere enn vanlig. Og hele heia dufter av einer og lyng - og røyk fra pipa. Jeg synes det er helt herlig!
Samleren i meg våkner (den sover forresten ALDRI...!!) og jeg plukker hjem pors, lyng og rogn for å lage buketter og kranser. Jeg har også vært på tur og plukket juletrær. Hmmm. Sa jeg jul?!
Grantrær plukket jeg. Grantrær!
Ingen begynner vel å tenke jul nå?!?
Heisann og hoppsann fra Marit

Merethe sa...

Vi merker godt at høsten er nærmere nå. Lønna i hagen har begynt å få gule blader og det er alltid veldig vått i graset etter nattens dugg. Typisk høstlig. Det var en nydelig hvit benk din mamma har i hagen. Vi har bare hvite hagemøbler og synes det er lekkert. Flott med hvite og rosa blomster. Tanken på å begynne å gjøre ting klare for vinteren har begynt å kverne i hodet mitt. Har jo en del ting som står rundt i hagen som godt kan ryddes inn nå. Ja ja ...hvor ble denne sommeren av? :) Gleder meg egentlig veldig til å tilbringe tid i hobbyhuset. :) Ha det så fint. Klem Merethe

mormor sa...

så godt å se at du er igang igjen;) du satte mine tanker i sving:har en del potter som må ryddes inn!;) her i nord nyter vi di siste dagene av sommer;) men til helga skal jeg bare kose med barnebarn,men så er det høst,med pledd,skinn og andre gardiner som gjelder!! ha en super ettermiddag!