29. juni 2012

En fin dag...og litt inspirasjon .

                      Ja,disse bildene,som jeg fant inne på svenske Skeppsholmen,er virkelig et vakkert skue !!! For sånne som meg,som ikke bare liker  småblomstrede dubbeditter,blonde og sukkersøtt interiør,er dette midt i blinken........kjenner jeg ;) Og jeg VET at rørleggeren er så utrolig enig,for han drømmer jo om dette,han også......så lenge det ikke blir for søtt ! Han er jo ikke spesiellt glad i hvitt.......og pasteller og blonde, gir visst allergiske utbrudd.......kansje litt lite mandig,hva vet vel jeg...så dette tror jeg han hadde taklet veldig bra....hihiiii...
 Bare sammensettningene av farger og materialer,er helt utrolig ........svart,litt hvitt,litt grått,grønne planter.....litt treverk,betong,sink..........mmmmm,en super mix !!!
                   Uteplasser er et "hett" tema,for tiden.......jeg sluker det jeg finner av inspirasjon....og det er ikke så rent lite,i blogglandia :) Og mørke hus,tiltrekker meg veldig....
                     Dette ligger ute til salgs,og jammen har de stylet det perfekt......både ute og inne !!! Men så koster det en pen sum......!

   **************

             Idag har mamma og jeg hatt en kosedag i byen.......shopping av lette sommerklær!!.....,kafebesøk......(med napoleonskake......nam,nam og fy,fyyy...)....ikke ofte vi gjør sånne ting,men siden pappa plutselig måtte reise i Nordsjøen idag,måtte vi trøstespise litt......hihiiii :) Kjedelig å reise og være borte i 6 uker,når vi fremdeles venter på sommeren,her nord. Men temperaturen trenger han altså ikke å misunne oss... 5 usle varmegrader har vi nå......må nesten blande litt frostvæske i Pepsi Max'en,når jeg sitter ute.......brrrrrr.....iskald nordavind = ullgenser og pledd,ullsokker på beina ! Skal det bli slik vi minnes sommeren 2012 ?????? Håper ikke det.........men jeg begynner å bli en smule utålmodig....  Satser på en fin helg da,men det ser jo ikke helt lovende ut.... Ønsker deg en fin helg,med solkremen i umiddelbar nærhet,for når solen ikke er her,er den kansje der...du er :) - Klem.

7 kommentarer:

Sommerjenten sa...

For et fantastisk hus!!! Dette falt helt etter min smak. Er ogå veldig svak for mørke hus, og det blir det når vi skal bygge, mørkt hus med hvite karmer og vinduer :)

Takk for inspirasjon! Trenger det når vi skal bygge nytt :)

Ha en fin natt.

Klem Lene

Sommerjenten sa...

Har du linken til annonsen? Hadde vært fint å sett inni ogå :)

Drøm ditt liv,lev din drøm sa...

Lyst og lekkert der.
Vi har netopp fått oss lysthus
som min mann har tegnet.
Veldig fornøyd med det.
God fredag og helg den sist i juni.

Grip dagen sa...

Jeg skal snart en tur til mine sort/hvite omgivelser. Vi skal til hytta denne helgen, og jeg gleder meg til å se hvordan hagen har det. Regn og sol har nok gjort den frodig siden sist.
Vi har malt hytten sort, og er storfornøyd med det. Alt en pynter med og alt i hagen kommer så flott frem da! Kjempefint!
Jeg har innredet med mange røffe ting, samt en dæsj søtt og pastell. Akkurat nok til at husbonden ikke får utslett, han synes bare det er "sommerlig", som han selv sa. Jeg er redd for å møblere han bort, ser du... Han kan ikke dra på guttetur hvis alt er sukkersøtt. Heller ikke jeg vil ha det altfor babyrosa. Gi meg heller litt betong og drivved, takk.
Da ønsker jeg deg en flott helg. Håper du koser deg med frostvæske i drikken. -Hver sin smak. Skål!

Stein sa...

Lekker inspirasjon! Jeg trodde jeg var en av få som hadde svart drivhus, men der tok jeg feil! ;-) Huset, uteområdet og drivhuset var jo kjempeflotte- og helt enig med deg i at materialvalg i møbler, potter og alt annet passet utrolig fint inn. :-)
Ønsker deg en fin helg
Stein

Mor Ingjerd sa...

Koselig besøk av mamma.Kan tenke dere er flinke til både shopping og kos. Hilse til alle samen Glad i dere.

toves sammensurium sa...

SUKK,ikke bare du som drømmer om uteplasser!!!Her har det stått i stampe i årevis ute i hagen,og nå måå det snart skje noe.Planene er klare,men Gubben er i ny jobb og lite hjemme nå så alt venter.Det blir ikke bedre av å se slike bilder....det simpelten klør i fingrene,og snakk ikke om hodet ;)
Dette steder var helt herlig,tøft og lekkert på samme tid og det er vel noe for mannfolka også ja...så kan man heller snike inn litt søtt innimellom for det er ikke alt de legger merke til heldigvis ;)
God Helg ...her har vi hatt flotte dager hele uka,men nå er det regn så jeg håper solen har funnet veien til dere!
Toveklem:)