31. juli 2012

Høststemning........allerede......

    Mørke,våte kvelder......men likevel har dem sjarm.....så jeg måtte ta noen bilder. Jammen har allt regnet,sørget for frodige planter,mens jeg har vært borte ! Det vokser mye på 14 dager..............
                                 Manglende varme til tross,så ser det ut som de har klart seg godt......rørlegger-gartneren har også tatt sommerjobben på alvor.....hihiii :) Idag måtte jeg klippe ned avblomstrede stauder,så det viser vel at "sommeren 2012" er på hell..... Jeg er veldig glad i høsten,men det skal gjerne ha vært sommer,først.........ikke sant ? Høstklærne er i butikkene,det er mørkt ute......så det nytter ikke å stritte imot.....
                               Men kvelder med kaffe og pledd,på verandaen,har det blitt mange av,uansett.....og samtalene dreier seg mye om den forestående flyttingen.... Vi tar nok ekstra menge bilder av verandaen i år,siden vi ser på dem som minner,etterhvert.....vemodig,men vi gleder oss,selv om vi ikke vet hva som venter : ) Blanke ark,er jo spennende,i grunnen....
                 Rosene trives her,akkurat som vi gjør.................
                               Dette er Bonica,en stor favoritt.............
                                     Som små kunstverk......................i den nydeligste rosafarven....
                                        Ja,det går liksom mye i rååååååsa,når jeg ser etter : ) Blomstringen er nok i sluttfasen,men på sitt fineste nå,så det gjelder å nyte.......før jeg reiser bort igjen. Tiden går bare så alt for fort ! Jeg velger å glede meg til skarp høstluft,og kantarell-turer........det gjelder å fokusere på det gode........... : )    -  KLEM -

2 kommentarer:

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Nydelige bilder av en koselig veranda !

Anne på landet sa...

Nydelige stemningsfulle bilder hos deg..

Rosene var og et syn!
Du spør om erfaring med Ikea kurvstoler.
Jeg har vel stort sett prøvd dem alle.
Klar favoritt er den groveste du viser.
Den er knallgod å sitte i.
(Flott med en på hver kortside av bordet og Tolix stoler ellers;)

Ha en fin dag oppi spenningen.
Klem fra meg.