8. okt. 2007

Jeg fant,jeg fant.......igjen.... :)

Hvorfor har ikke hus,hjul........ ??

Dumt spørsmål....ja,jeg vet...! Men når jeg sier at dette ligger ute for salg i min hjemkommune,til 250.000.-,så skjønner dere vel at jeg skulle ønske det....

Hvem kunne ikke ha fått det bra her....men stedet er ikke rett,som sagt......og det går vel mot en søvnløs natt.....mer skal det ikke til !! Utrolig fint ,stort uthus (rødt,til og med) , stor hage.....kort sagt helt perfekt......

Tja,hvorfor viser jeg denne etiketten.......den har jeg scannet,skrevet ut,og brukt som dekor på en svart lampeskjerm ! Det ble utrolig sjarmerende,kan jeg si.......


Og portvinen ble lagd her,også dette i Steigen. Et gammelt handelssted,som heter Grøtøy,ligger forresten like ved dette huset som jeg ikke får ut av hodet.......!



Og her er handelsfamiliens monogram.......nydelig til bruk på diverse hobbyting,fant jeg ut........




Fint kledd var dem i gamle dager,men direkte praktisk var det vel ikke.......tenk å vaske disse.....uten maskin.... ??? Godt tiden har forandret seg, gitt..... !





Og for noen hus de hadde..... ! De to fremste er nå borte,men hovedbygningen til venstre er idag åpen for omvisning. Huset øverst,i midten på bildet,er for noen år siden bygget opp på nytt,helt identisk med sånn som det var. På sommeren blir det bl.a. arrangert malekurs her,ved Sonja Krogh,som eier huset.






Og her er krambua.....litt fjærnt fra dagens butikker......og ganske mye mer sjarmerende..den fine innredningen..ja,ikke mye til felles med IKEA !!! Men jeg trives der også,for all del....hihi.. :)
Her går det så malingen skvetter,fikk invitasjon til en ny messe,igår,så her er det bare å brette opp ermene ! Og DRITTVÆR som det er,så gjør det ingen verdens ting å være inne ! Til og med meldt snø nå i ettermiddag.....uten at jeg skjønner det,når regnet høljer ned..... :( Ser at mange har begynt med julehobbyer,det er såååå utrolig morsomt å se hva dere lager,og det er jo bare praktisk å begynne så tidlig,ikke sant ??? Kos dere med julesyslene.........-klem fra meg : )







6 kommentarer:

Christinas låvebutikk sa...

Så koselig å høre fra deg;) Alltid fine ord! Men i dag dukket det nemelig opp en pall!! Så nå er jeg i paradis...hehe! Så fin og bra blogg du har! Ha en fin uke!;)

FO - 2 sa...

Nostalgisk, norsk og vakkert! :)

Kreoline sa...

Da har jeg bare en ting å si, flytt hjem da vel, huset var helt skjønt. Har allerede begynt å restaurere og innrede jeg. Koselige bilder fra gamle dager, kan ikke si at det ligner på Ikea, godt er det. Ha en fin uke, og kos deg videre med huskikking. Klem fra meg.

FO - 2 sa...

Hei igjen.
Jeg har fått en pris på bloggen min.
Deler den med deg. :)
Du kan ta med deg "Labelen" hit til din blogg,
om du vil :)

Lavendel & Romantik sa...

Vilket fint hus klart man vill ha det.Vill gärna se lampan nu om den är färdig.....Vilka fina bildre du tagit....Och du får inte ta min soffa hittar nog dig i Norge också ;-) bara så du vet Kram/Majsan ps.inge snö än....

Bestefars Verksted. sa...

Christina : Takk,takk,må jo følge med deg !! Det er jo så utrolig spennende å se at det går bra med forberedelsene :) Ha det fint,du også !!

Ida : Heeeeelt enig med deg,ja !

Kreoline : ja,hadde det bare vært så enkelt.....sukk,men plassen er ikke så fin,bare huset...! Kos deg,du også :)

Ida : Tusen,tusen takk til deg for den,kjempekoselig !! Hadde jeg bare visst hvordan jeg får den lagt inn hos meg....heeeelt grønn,som jeg er med data :(

Majsan : Lampen skal du få se,bare vent litt....det kommer !! Skal være snill,skal ikke ta sofaen din....men jeg har veldig lyst...hihi... ! Kos deg,uten snø :)