11. mars 2008

Litt lek med servietter og lim.....

Hei der ute :) Inspirert av mange kreative damer,måtte jeg prøve meg på noen egg til påske...kjøpte isopor-egg,vaniljefargede servietter,og noen med blomstermotiv.
Billig og bra,fra Europris.

Nydelige roser,disse fra Bohus.


Så var det litt klipping........ooooops,litt lim på bordet,ser jeg........jaja,er det hobbyrom,så blir det litt griserier......



Hadde vel ca 6 lag av de ensfargede serviettene,før jeg la på de med blomster......så dette tok sin tid....nok en prøvelse for den ikke-eksisterende tålmodigheten.....



Et lite reir fra fjorårets påskepynt ........holder på med noen nye nå,dette var litt vel "lealaust "........surret sammen med ståltråd,og lite stramt.......jaja,øvelse gjør mester.....


Man kan jo også bare rett og slett legge dem i en liten stettskål.....


Eller på planker,funnet i fjæra......liker godt kontraster,søte dubbeditter sammen med grove materialer....

Her er noen store,som jeg lagde først,og det var mye lettere på disse......de små var noe ordentlig griseri......lim på fingrer ++++ ! Pusi var unormalt interresert i disse......kansje hørte hun et innbildt piiiip...... Det var påskens sysler her i gården,kansje fikk du lyst å prøve noe lignende ? Godt å gjøre noe annet enn bare maling og lakking,selv om det er hovedaktiviteten nå om dagen. Må ha ferdig flere ting før vi drar på påsketur,på fredag. Og jeg har vært helt elendig på å besøke dere andre,noe jeg akter å ta igjen når påsken kommer,og lakkboksen er stengt...... Kos deg,og ha en fin dag imorgen ;O)

10 kommentarer:

Hulda sa...

Så søt pusekatt du har, hun så veldig interessert ut ja. :) Ikke rart, for eggene var jo nydelige! Så flink du er. :)

My Vintage Studio sa...

I cannot read your language, but love your photos! Beautiful!

madebyjulia sa...

De eggene var nyyydelige:)

Anonym sa...

Nydelige egg!!!!
Så kreativ du er, skjønner ikke at du rekker alt.Kjempesøt katt ogå.
Klem fra Leah.

Tee of Vinnord Cottage sa...

ÅH!!!! De er NYDELIGE!!! Jeg vil også lage slike!!! har aldri prøvd meg på decopage før... men nå ble jeg skikkelig fristet!!! HMMMM....

Tove sa...

Det var noen nydelig egg!! Det er jo nesten så de kan ligge fremme hele året:)
og ja, skjønner at det var en tålmodighetsprøve..

klem

Magdalena sa...

noe av de nydeligste eggene jeg har sett, fantastisk....
har aldri prøvd decopage, tror heller ikke det ville blitt så bra, men du hvor god du er!
Magny

Magdalena sa...

noe av de nydeligste eggene jeg har sett, fantastisk....
har aldri prøvd decopage, tror heller ikke det ville blitt så bra, men du hvor god du er!
Magny

Fru Langtind sa...

Så skjønne påske-egg! Decoupagering kan være en tålmodighetsprøve ja...men blir ofte VELDIG bra!!

janne - kathrine sa...

Helt bedårende egg. Har ikke prøvd denne teknikken på påskeeggene våre, men det blir kanskje et lite prosjekt til neste år :-)

Ha en fortsatt fin dag og god påske!