20. mai 2009

Litt mimring fra i fjor.......

Tenkte jeg skulle bla tilbake til ifjor,og se hvordan jeg hadde det på verandaen da......ettersom vi skal til Steigen idag,og hente tingene mine,som vi måtte kjøre dit med,da vi ble "kastet ut" av leiligheten....så her er noen bilder !


Geraniumer i en gammel trekasse,funnet i fjæra.....


Den største lykta fikk sommerjobb som drivhus......



Denne har jeg desverre mistet i vinter....syns disse er så fine.

Steingalskapen vedvarer enda.......

Eføy er en favoritt,både inne og ute hos meg......gleder meg til å handle sommerplanter,og dandere her,når vi kommer hjem igjen. Må liksom ha de vanlige sortene mine,ellers er det noe som mangler.......


Betongrosene er jeg så glade i,men iår finner jeg bare den ene......håper den andre dukker opp,sånn plutselig,innimellom allt........man har jo noen esker og gå igjennom,liksom.........hihiii :)

Noen gamle glass har fått plass i kirsebærtreet,men iår går ikke det.........treet er dødt,desverre..... Så nå må jeg finne på noe annet og ha i de to store bastkurvene mine.....for trær må jeg ha ! Noe som skjærmer mot naboene,liksom.....syns det blir lunere med ting i forskjellige høyder,enn bare små vekster......så kan jeg gjemme meg litt bort,innimellom :)


Kassene fra morfar må også få sin plass.......gamle og slitne,men verdifulle for meg :)

Benken som vi lagde,av rekved ,syns så vidt i hjørnet......sammen med min rosa grill.....snakk om kontraster ! Siden vi bare har konsentrert oss om den nye sitteplassen bak huset,har jeg ikke plantet og stylet på denne siden enda. Men det kommer nok.......ganske snart,vil jeg tro :) Idag er det guffent vær,med litt yr i luften,så da passer det ypperlig å sette seg i bilen i tre timer,for å komme til Steigen !!! Og der skal vi fiske.......mye og lenge......!!! Håper på litt sol også,da er det bra deilig å ligge utpå fjorden,i kveldssola......mmmmmmm......
****************************''
Så kos deg,du også,og takk for at du tok turen innom meg :) Ha en flott helg,litt på forskudd.... :)

12 kommentarer:

Kine sa...

Flotte bilder fra ifjor;) Ha en fin dag!

Lykkelita sa...

Bildene vitner om at vi går en fin tid i møte:)
Kos deg i Steigen og nyt fisketurer og langhelgfri:)

Hulda sa...

Virkelig fint med granium i den gamle kassen, har noe lignende selv. Flott med de runde steinene rundt om også. Her har vi fri i 4 dager, skal bli godt! Go helg!

Heidi-anitha sa...

Nydelige bilder. Så koselig du hadde gjort det på verandaen!

Nå må du ha en fin helg - kos deg på Steigen:0)

Stor klem heidi-anitha

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Flotte bilder!
Bra det er flere enn meg som er steingal...blir gjerne med noen nye fra hver fjæretur...er jo så flotte!
Ha ei fin langhelg, og god tur til Steigen!

Tina sa...

For en flott uteplass, hær var det mye inspirasjon å hente. Den grillen var jo nusselig da, kan det stemme at den er fra Rema, skulle kanskje hatt en slik jeg også. Ha en fin fin fridag! Klæm Tina

Turid sa...

Å her wer det MYE inspirasjon å hente- æ koser mæ hos dæ!!!!

janne - kathrine sa...

Så koselig det var på verandaen din. Mange flotte ting med "sjel" :-)

Ønsker deg en riktig god helg!

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Så koselig å få "mimre" litt på din sommer... nydelige bilder iallefall...
Blir de samme blomstene her også - år etter år, men i år har jeg planta en del eføy ute i kasser... de er jo utrolig flotte da...

Ha ei super helg...

hvorfor ikke... sa...

Så flotte bilder!
Liker det sarte rosa i blomster, barnesko og grillen til den røffe drivveden, sink og stein!
Veldig lekkert...har de ytterpunktene der i meg jeg også (dvs. lite rosa, men det sarte)

også pus da, bak lyktene;) Helskjønn!
Kos deg med og danere i år igjen;)
jeg kommer å kikker, hehe;)

hvorfor ikke... sa...

DANDERE skulle det være.

Gry sa...

Flotte bilder Mona!
Jeg har samme sko som deg...de er så fantastisk gode å gå i(når jeg kjøpte de sa mannen min: må du virkelig kjøp de i den forferdelige fargen....og det måtte æ jo, for de hadde bare den fargen i min størrelse.
Ha ei flott uke!
Den siste i mai alt...
Klem Gry : )