14. mai 2010

Lite blogging...betyr kreative krumspring :)

Måtte dykke litt i arkivet mitt,for å finne noen sommerbilder fra i fjor.....morsomt å sammenligne med i år....makan til treig vår ! Jeg har enda ikke handlet staudene jeg viste i forrige innlegg,for her snekres det,å males,til den store gullmedalje ! Så står kosen igjen til slutt.......belønningen liksom :)
Bordet fra loppisen har jeg reddet fra utelivet,ettersom platen ikke var så glad for vann......vi har jo som kjent nok av denslags,ettersom vi nesten bor i fjæresteinene,og sjøsprøyten er vår beste venn.......

Og ikke er det mange planter som liker dette saltet,som gjerne følger med denne sjøsprøyten......så derfor liker de seg godt i le av både vann og vind ! Zink og stein er en mani.........ja det ser du selvsagt...... :)

Nye skudd av selje,bundet sammen for at slyngplanter kan klatre oppetter dem.....



Nydelig hortensia.......må nok ha en slik, i år også....


Stadig forandring i farger og materialer.....fra det røffe,til det søte....og gjerne tilbake igjen :) Er nok i en røff periode for tiden,ja...........idag har jeg nemlig malt svart !!!

Deilig lavendel.........mmmmmmm,den lukten er bare himmelsk......

I år blir det forandringer oppå her,for det er nettopp her vi snekrer og maler......

For en nyttig dag det har vært,vi har fått gjort masse......og det på en helt vanlig torsdag.... ! Så deilig når ting går som planlagt,og man blir ferdig ........da kan man virkelig si NYT DAGEN :)

Tja,det var fjorårsverandaen.........lurer på hvordan den skal bli i år :) Storkoser meg med slike prosjekter,underveis.......det er absolutt bare kos ! Ønsker dere alle en super 17 mai,så krysser vi fingre for sol og mange varmegrader.....for når helgen er over,må det da være klart til plantings av masse sommerblomster......hihihiiiiii......lov å håpe,vel ? - Klem fra meg !

14 kommentarer:

Ancas sa...

Kjempe flott terasse du hadde i fjord, Blir spennende og se hvordan den blir i år :)

Ha en fin helg og god 17 mai.

Hilsen camilla

liven sa...

Nydelige sommerbilder fra terrassen !!

ha en flott helg :o)

Martilie sa...

Nydelige bilder! Drømmer meg helt bort her :)

Flott blogg! Har lagt meg som følger og gleder meg til å lese mer..

God 17. mai!


Tove

Min stil sa...

Ååååh, så lekre sommerlige bilder. Drømmer meg helt bort.
Ikke alltid like greit med sjøsprøyt. Ser selv også, jeg ønsker meg masse flotte blomster og frukt-trær, men det er dårlig med det her oppe i kalde nord.

Ønsker deg ei fin helg. Her er det meldt knallsol og 20 grader. Perfekt. Vi har nemlig ennå snø i hagen!
:) Susanne

Datt sa...

Ååååh, der hadde jeg trivdes!! Koselig! :D

VillaVårfrubakken sa...

Kjempeflott veranda og bilder. Her er det faktisk 14 grader, selvom det regner er det godt å kjenne litt varme. Nå fortjener vi en varm og fin 17 mai, ikke sant...klem fra meg

My little footprints sa...

Hei Mona!
Tar meg en liten tur innom :)
Mye inspirerende bilder her, skal bli koselig å se hva du finner på i år! Bordet var jo bare superfint!
Er så koselig hvordan du skaper en god stemning på verandaen, får ikke til det jeg, men tror ikke jeg har prøvd så veldig heller.. hihi..
Hortensian var virkelig frodig, sist jeg var for å handle hortensia, var det kun 1 igjen på hele plantasjen. Og den var ikke akkurat den peneste jeg hadde sett, så jeg fikk gå derfra uten! Men det kommer nok noen i hus i år også!
Ønsker deg en god helg og en herlig 17 mai feiring! Håper alt står bra til med deg og dine, kanskje vi snakkes snart igjen? :)
Klemmer fra Beth

Janne i Fagerlia sa...

Blir svært inspirert av verandabildene dine fra i fjor.

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Kolsig uteplass dere har, eller hadde. Nå er jeg spent på fornadringene.
Må du ha en herlig helg og 17. mai.
Klem:)

Lea`s lopper sa...

Hei Mona!
Har digga bloggen din i fleire år.
Du e kjæmpeflink,syns æg.
Æg e en færsking når det gjelde blogging.Begynte i år.
Kjæm opprinnelig fra Myre i Vesterålen.Har bodd i Bodø i 12år ,men bor nu i Kristiansand.
Syns det e utrulig artig med interiørblogging og du e en av mine favoritter.
STÅ PÅ!
Ha ei fin 17-mai hælg!
Hilsen Aud Mona!

Jennie sa...

Hamnade inom din sida och måste säga att jag är ganska avundsjuk på din fina uteplats!
Den var helt underbar.
Tack för inpirationen.

Grip dagen sa...

Så flott du på terrassen!
Mye fint å hvile øynene på - håper snart sommervarmen også kommer til dere.
Vi har det flott om dagen. Til og med myggen har våknet...
Har ferske stikk etter en laaang kveld i hagen igår.
Jeg følger ikke med på klokka når jeg jobber.
Men når ungene kommer på terrassen, ikledd pysj, aner jeg jo at det begynner og bli sent.

Men du vet jo godt at når en er i det kreative hjørnet, betyr tid ingenting. Da er det bare å "kjøre på".

Nå er jeg klar for hyttekos og flere kreative krumspring der.
Ha ei flott helg!

Gleder meg til å se hva dere snekrer for noe...
Klem Marit

Tone Lindblom-Brunes sa...

Hei Mona! Lenge siden sist! Härlig med litt sommerbilder! Her har sommeren kommet, men i dag er det grått... Vi holder på å selge huset, här kan du se det! http://www.hemnet.se/beskrivning/658556?r=3
Vi flytter inn til byen for å få det lettere. Sykle inn til jobbet, gå til stranden, eller byen etter hvilket humör man er på! Du får bruke bilder om du kjenner for det. Nå blir det en helt ny stil, for nå blir det enplans vinkelhus...
Klem Tone

Rosetrend sa...

Heihei!

Virker som at det er flere her i bloggverden som bedriver med lite blogging både pga av kreative utfoldelser og andre utesysler, men det er vel noe som hører med på denne tiden av året. Det hele betyr vel kanskje at det blir mange fine uteområder, og at det blir masse spennende å se på bloggene etterhvert.

Kos deg med krumspringene :o)