10. juli 2010

Litt drivhusinspirasjon.........

Ja,for hvem drømmer ikke om et kombinert drivhus/hagestue.....med en jernseng,og en rusten lysekrone i taket....? Og rundt om ligger det leirkrukker med fin patina......det er iallefall en liten drøm jeg har.......sammen med rørleggeren ! Forskjellen er at han ønsker et fra butikken.....
- mens jeg ønsker et som vi kan sette opp sammen,av gamle vinduer og gjenbruksmaterialer. Sjarmen er liksom ikke den samme, med disse fra hagesentrene........jeg ser for meg sliten,gammel teglstein nederst som en mur,og så vinduene oppå.....
En gammel sykkel skulle også fått plass,med en kurv med blomster på bæreren....! Elsker slike "portrom" som på dette bildet.....lune kroker til plantene,og en annen liten krok til to stoler og et bord.....det hadde vi iallefall trengt her nord, i år....hvor vinden fra havet er like trofast som måkene som holder oss våkne hele natta.....

Dette var vel en sjarmerende liten hagestue ? Et lite sted,for å nyte et glass pepsi max,en varm sommerkveld.....det hørtes ikke så spennende ut,men jeg kan jo ikke gi meg ut på vindrikking,når jeg absolutt ikke klarer å like denslags....!
Greit å drukne seg i slike lekre bilder,når himmelens sluser er vidåpne,og jeg har vært ute på nok en redningsakjon for årets sommerblomster.....og tenk dere,NÅ har endelig syrinene blomstret......at det går an.......i resten av landet er dem jo avblomstret !! Vår nabodame,som er superivrig hageentusiast,sier at det er første gang på 25 år,at syrinen ikke var i blomst på sankthansaften.....slå den ! Jeg blir helt matt........og ser med fortvilelse på plantene mine,som sikkert tror at det er vår enda,pga temperaturen.....de står liksom på vent,ser det ut som......

Så her gjelder det å gjøre sine gleder enkle........nyte fine bilder på nettet,eller ta seg en tur i snekkerboden,og glemme at det står Juli på kalenderen.......man blir nesten fristet til å ta med seg en kopp jul(i)gløgg,for å holde varmen........for ullsokkene alene,holder jo ikke kroppen varm.......!!! Vel,vel......jeg prøver å ikke bry meg,men nå holder det hardt,altså....... :( Så nyt sommeren dere som kan !! Vi leser bare om den.........og spikrer i vei,så idag ble det et stativ til tagsene mine,og noe annet,som kommer i neste innlegg.......så kos deg så lenge :) - Klem.


6 kommentarer:

Brocante sa...

Du er ikke alene om den drømmen - jeg har så lyst på et slikt sted.... Problemet mitt er hvor? Har jo mitt eget hus - samboerens hus og gården i Valdres og sprer meg på al for mange steder......

Anonym sa...

Hei.Nydelige bilder.Kjempe fint sted.Det er låv å drømme.Ha en riktig nydelig Søndag.Klem fra Bodil.

Magdalena sa...

åååhhh... for en herlig drømm....
bare herlig...!!

hva skulle vi gjort uten drømmen..?! sukk...

kose deg masse, uansett vær, la kreativiteten blomste,sammen med drømmen, når det pøser ned...
-og slappe av og bare vær til når sola skinner...
klm fra meg...

Merethe sa...

Synes det er trasig være dere har der nord. Vi har det varmt selv om det regner nå. Et stille sommerregn som gjør godt for hagen.
Jeg tenkte litt på vinteren i dag...grudde meg veldig...helt til jeg kom på alle hobby ideene jeg har. Og alt jeg kan lage...:)
Fine bilder av herlige drivhus. Vi har et kjøpedrivhus..men det er mur nederst som ligger ned i jorda. Inni er det teglesteinsgulv. Så vi har blandet det gamle nostalgiske med et vanlig drivhus...men drømmen min er den samme som din...av gamle vinduer. Ha en flott uke og ønsker deg sommer...sommer og varme.
Merethe

Anonym sa...

Kommer gjerne å deler en Pepsi max når du er ferdig (selv om jeg ikke liker brus...) Absolutt fantastisk, så i "Lev Landlig" et slikt kunstverk av gamle vinduer, så jeg holder en knapp for din løsning... hva vet vel rørleggere om hagestuer... :)

Deilig søndag!

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Jag förstår precis! Det är min dröm också egentligen men realisten i mig gjorde att vi nu till att börja med slagit upp ett växthus i aluminium. Jag är supernöjd men fönstren som står i uthuset ropar fortfarande att de vill bli byggda så ett annat år kanske...
Härlig inspiration!
Må så gott
/Karin