10. aug. 2010

Litt verandabilder........


Ja,sannelig ble det en go'værshelg i nord !!! Den har jeg nytt til fulle,i solen,med latte i koppen,og en hel mengde gamle interiørblader ! Jeg psyker meg opp til høstsysler,og da er det bare å finne høstinspirasjon......sopp,bær,kranser av div.....mye man kan glede seg over,bare man legger godviljen til :)
Men først litt mere sommer,takk... :) Utekjøkkenet vi lagde,har ikke vært brukt mange gangene.....men det fungerer veldig bra til oppbevaring av stæsj......hihiiiii :) Jeg skulle sy et forheng,for å skjule allt grillutstyret som står på hyllen under bordet,men sekkene som skulle bli puter i jernsengen,fikk plutselig et annet oppdrag ! Ikke så pent kansje,men ,men.......det får duge i vinter.....skriften er skrevet med sprittusj,og bladene er tegnet på frihånd.....så de nok ikke helt etter boka :)

Dronningen av fleecepleddet......et over,og et under......mykt og lunt må det være,og så ligger man jo litt i skjul...! I tilfelle en av de firbente guttene i gata dukker opp......


En gammel skammel,fått av mamma.....



Det siste som ble snekret,er en stor blomsterkasse som rommer mye ! Tenkte å male noe dekorativt på den,et ord eller to, i en fin skrift,men har enda ikke kommet på noe vettugt.....! Vil gjerne ha den litt råere,vettu......ser litt for ny ut !

Portalen ble jo malt tidligere i år,og nå kan endelig klematisen sno seg rundt den....og nå har den endelig skutt fart :) Det er det tristeste med høsten,at plantene som regel står på sitt vakreste da......når frosten kommer snikende...

Natt til lørdag,hadde vi hele 19 grader,og jeg satt ute med tente lykter,helt til kl 0300......! Gjelder å nyte det,mens man enda kan......! Sitte og kjenne de herlige sommerluktene,av både kryddervekster og blomster...


Dette skulle egentlig være plantebord,også.....men tror du ikke jeg fortsatt står krokrygget,eller ligger på kne,når blomstene skal ha litt omsorg........jeg kan jo ikke grise det til,med jord og vann.......men planene er klare,for hvor plantebordet kan stå,bare det blir lagd. Kansje til neste sesong ! Mens rørleggeren bekymrer seg for hvordan det skal gå,den dagen vi må ut av denne leiligheten,med tanke på allt vi steller i stand,- og bygger.......lever jeg i nuet,og tenker bevisst ikke på,hvis eller tenk om......,for det skjer jo en gang,det vet vi jo......men jeg vil trives NÅ,ikke om to,tre år..... :) Men nok om det.........
*****************************
For nå er julevarene mine under produksjon,og det har de vært en stund.... ! Julekort og tags,merkelapper osv. Jeg skulle ikke lage så mye nytt i år,trodde jeg,men du vet.....! I går satt jeg ute i solen,og leste i et juleblad,og han som sov middagshvil,bare ristet på hodet da han kom ut.....heheheheeeeee.....i morgen skal jeg prøve å få fotografert allt,så da må jeg vel finne frem litt julepynt.....så man får litt julestemning på bildene ! Da jeg la meg halv fire inatt,hadde jeg lagd 12 torskjellige utgaver av kort,og 10 merkelapper til pakker.....såvidt jeg ikke sovnet med saksa i hånda ! Det har faktisk skjedd en gang.... :) ! Jaja, godt å være ute i god tid !! Jeg og stress,går nemlig dårlig overens....hvordan er det med deg,har du hilst på juletankene........? - og tør å innrømme det....... :) Tusen takk til dere alle som er så gode,og legger igjen fine ord til meg.....selv er jeg dårlig på blogging nå,men når saksa får hvilt seg litt,kommer jeg innom :)

5 kommentarer:

VillaVårfrubakken sa...

Så fine verandabilder, ja det virker nesten som sommeren kommer hit først nå.....og nei, jeg er ikke begynt å tenke på julen, skal si du har pågangsmot....ha en fortsatt fin dag...klem

janne - kathrine sa...

Hei og god kveld. Så mye fint du har på verandaen din :-) Forhenget på utekjøkkenet var jo så fint som bare det. Har du brukt bokstavsjablong fra Panduro? Likte også veldig godt pottene ved roseportalen :-)

Skjønner godt at du ikke vil tenke på at dere ikke skal bo der for alltid - det får da være måte på hvor fornuftig en skal være... ;-)

Ønsker deg en fortsatt fin uke! hilsen Janne - Kathrine

Veronika sa...

Så flotte verandaglimt du deler:) Deilig å sitte og nyte livet når tempen er så flott da, det er jo ikke så ofte den muligheten byr seg.

Og julforberedelsene er i gang, wow! Skal si noen er flink:) Gleder meg til å se, mulig vi ikke får se noe før i januar;)

Ønsker deg en flott og kreativ uke:)

Beth sa...

Dette var vel verdens koseligste tarrasse med alle dens fine detaljer?
Synd sommeren ikke varer evig...

Frøken Lykkelig sa...

Nyyyydelige bilder fra terrassen din! Det ser ut som et sted jeg også kunne ha sittet ute til kl tre om natta! Og endelig kan vi tenne lys og se at de lyser om kvelden:-)
Nyt sensommeren :-)