14. sep. 2010

En gang,der fremme.........

I helgen var vi innom diverse møbelbutikker,vi liker faktisk og gå og drømme oss bort,begge to.....til og med rørleggeren ! Han drømmer nemlig om en sofa......som er god å sitte i......og han fant en....på Skeidar....Howard,i mørk grå.....! Den blir nok ikke kjøpt med det første,så jeg drømmer heller videre...om en spisestue....og lysekronen over,har jeg (vi) ønsket oss lenge,problemet er bare alle ( 18 ) lyspærene ! Disse er ikke så vakre i utførelsen lengre,ifølge husets herre......og sparepærer i denne......??? Neiiiii... .....men et spisebord er vi helt enige om,for på Bohus sto dette plutselig foran oss,og begge to gikk vi målrettet mot samme bord........slå den,du......hihiii :) Dette skulle mann hatt,hørte jeg rørleggeren mumle.....og jeg nikket HELT ENIG !!!
Stolene derimot,var kansje litt upraktiske.....men lekre,ja det må man absolutt kunne si ! Etter et lite uhell med tomatsaus igår,skulle jeg nok helst hatt dem i mørk grå.......kort sagt,jeg mistet nesten hele formen med middag igår....den skled ut av hendene mine,så sofa og puter,+ duk,så ut som et katastrofeområde.......og du kan sikkert tenke deg hvem som var glad,det ikke var HAM som mistet formen......??!! Han trakk et lettelsens sukk....mens jeg tok frem allt jeg kunne av saftige nordnorske gloser ! Og det hjalp.....heheheeee.....

Dette er også fint,syns jeg......men heldigvis er mitt mørkere.....! :) Ikke så praktisk kansje,med dette under et spisebord......men ser jo at mange andre har det,så da måtte det vel gått,her også....


Lamper er et tragisk kapittel her i huset.....under alle,står det IKEA....svart fot,hvit skjerm,ferdig med det ! Men denne kunne gått fått plass.......



Og gardinproblemet er enda uløst.....har kommet frem til at de må være lyse,men tettvevd,så disse er nok ok.....



Søte disse også,men ikke akkurat så tette,så da måtte man eventuellt ha begge deler.


Denne så vi også på,den er mye større enn det som fremkommer på bildet ! Nydelig med pledd oppi........eller ved ? Jeg pleier å ha veden i en stor sinkstamp,men den er full av jord og urter,så det går ikke....!


Og ved peisen,kunne disse fått plass......gammelt folk setter seg jo gjerne,når dem skal fyre i ovnen...... :) Allt dette fant vi på Bohus,men like tomhendte kom vi ut....men jeg gjemmer bildene,som min egen ønskeliste ! Godt å drømme seg bort..........
**************
Nå venter vannslangen på meg,etter at rørleggeren har skrapt vinduer for hvitmaling......ser ut som hele verandaen er full av kokos.....og slikt vil man ikke ha det,når det skal styles til høst !!! - kos deg,og ha en fin dag :)

2 kommentarer:

VillaVårfrubakken sa...

spisestuebordet var kjempefint...enig i at stolene kanskje ikk er så praktiske....ser fint ut på utstilling. Kjøpte spisestue for et par år siden.....sort, og jeg er ikke fornøyd, men mannen må ikke få vite noe ennå.... Ønsker deg en herlig høstuke Mona.....klem

Beth sa...

Det er lov å drømme og noen drømmer MÅ man ha!
Skal se at en dag går drømmene i oppfyllelse?
Mye lekkert du viser fram her...