20. des. 2010

Mine skatter,etter onkel og mormor......

Da fikk jeg endelig tatt noen bilder....i full fart,riktig nok,men,men....siden de ligger nedpakket,i vente på bedre tider,står de altså ikke plassert i noe miljø.......men dere får nå sett litt :) Under den slitne nissen,står det 0,50 øre !!! Nesen er nesten borte.......
Dette er et bordflagg ! Må repareres,siden engelen har blitt slått løs,men takk og lov,at den ikke har blitt kastet !!!! Rørleggeren skal sveise engelen fast på sokkelen,og da blir den ca 80 cm høy.......er den ikke nydelig ? Flagget var borte.......men jeg skal nok jakte på et nytt !

Og enda en.......og denne er hel og fin,og ca 90 cm høy,og her er flagget på,selv om det er litt slitt....det er jo bare sjarmerende at det syns at det har levd et langt liv ! Tenk og pynte 17.mai-bordet med dette !!!


Og en ur-norsk duk.......en løper,og et pyntehåndkle.....

Får jo nesten 17 mai-stemning her,helt til jeg ser ut av vinduet,og på gradestokken......brrrrrr,her er 10.7 minusgrader idag !

Fløtemugge i form av en ku.....et nydelig fat,og et bilde som jeg ikke aner hvem er av........

Fløtesett,og gamle glass,disse husker jeg veldig godt fra jeg var lita.........fulle av ripssaft !!!

Et vakkert servise,syns jeg.......6 dype,og 6 flate tallerkener.

En del av en lampe,som er alt for fint til å kastes,ikke sant ? Jeg tok ikke sjangsen på at denne skulle ende på fyllinga,og ingen andre ville nok ha den.....!
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Dette var bare noen av tingene jeg fikk,etter onkel og mormor, håper å få vist bilder av det andre også,når det finner sin plass......etterhvert. Siden mormor var bondekone (onkel var bonde) - er det mange ting som er relatert til dette......hun elsket dyr,akkurat som meg. Spesiellt katter..... Dette blir første julen uten henne......det blir nok veldig rart....men jeg får tenke på at ikke alle får ha sin mormor i 40 år,slik jeg var så heldig og få ha......og ved å ha fått disse skattene,ser jeg jo minnene i disse....... På lørdag laget jeg 7 juledekorasjoner til kirkegården,og var og pyntet på gravene.......en fin tradisjon,som jeg liker å holde.
- Mormor -


- Klem fra meg.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.Så mye fint.Nydelig,vakkert.Riktig fin tradisjon å pynte på graven til jul.Bruker vi også.Nydelig dame på bilde.Ønsker deg og dine en riktig God Jul.Klem fra Bodil.

Datt sa...

Ah, så mye nydelig!! Så stas at det er knytta til mormor og onkel <3

Grip dagen sa...

Vakre ting med stor affeksjonsverdi, forstår jeg.
Jeg tenker også mye på mine besteforeldre i jula. De er ikke her lenger, men jeg er så takknemlig for alle minner de har gitt meg. Det er jo det jeg bygger mine tradisjoner på nå.

Julehilsen Marit

Smineset sa...

Her var det mye fint! Er stor fan av det serviset du viser. Har bare skålene, men jakter stadig...

♥ Ønsker deg og dine ei
GOD JUL & ETT GODT NYTTÅR ♥

Anonym sa...

Hei :)
Det er bare såflott hos dere.
Blir aldri lei av å være i bestefars verksted.
Dit skulle alle ha tatt seg en tur:)
Ser du har vært på loppis og funnet slike gamle syltetøy glass som jeg har vært på leting etter i årevis (e jo bare litt sjalu)
Men sånn e det når man bor øvrst i nord.Og et lite loppemarked og ingen bruktbutikker nermere enn 20 mil unna.Det er jeg som spurte deg på sms angående de teppene du hadde i sofaen din.Fra Honningsvåg.
Du får fortsette å inspirere.
Jeg tar ikke ferie fra bestefars verksted.
Stor klem fra det hoye nord :)
(trymsmamma75@hotmail.com)