14. jan. 2011

Kaffe ? Te ? Kaffe ? Te ?

Takk,jeg tar begge deler.... :) Men på papiret,der bruker jeg bare kaffe ! Etter først å ha lagt en hel blokk med akvarellpapir,i kaffe,og så tørket dem,tok jeg og knipset på litt mere kaffe,for så og tørke dem,enda en gang...
Her er en liten stabel,farget en gang......

Jeg hadde en plan,serru.......husker farmor hadde slike,som var enten tråd,eller blonde på......så da var det bare å sette igang. Lage meg en mal,og tegne over på papiret !

I julen fikk jeg flere meter med blonde av Mor på Lierskogen,og siden disse skal få ligge litt til dekorasjon,før de blir tatt i bruk,ville jeg lage dem litt "som i gamle dager".......
Klippe,klippe......


Oooppppps,tok visst feil.......nei,forresten,den kan jo brukes til hampsnøre også......syns jeg,da :)

Men det var nå liksom blonden, som skulle snurres på....................
Siden jeg ikke hadde noen dekorative nåler å sette i,tok jeg litt hyssing i stedet,sånn at blonden holder seg på plass !

Så kan de legges rundt om,bare for å dekorere......her på et lite fat,noen andre ligger i en kurv :) Ellers går det i vimpler og kort,men i helgen blir det produksjonsstopp....fingrene trenger hvile.....når kortene blir røde,er det på tide å gjøre noe annet !!! Nå er det på tide med litt husvask.......tidlig på'an,før halv 6 hadde jeg kokt meg havregrøt til frokost,så da rørleggeren kom svaiende inn på stua,satt jeg og pus og koste oss,og var mette og gode..... :) Var forresten på loppis på onsdag,så loppebilder kommer på mandag :) Kos deg så lenge,og ha ei toppers helg :)

8 kommentarer:

VillaVårfrubakken sa...

Å var det det du skulle lage....lura litt. Det ble kjempetøft....ha en fin helg...klem

Anne N. sa...

Å så pent dette ble :o)
Kjempesmart altså!
Klem, Anne:)

Hulda sa...

Dette var en super idè! Så fine de ble med blonder og bånd på. Slike hadde mormor også, og jeg har også noen. Smart å produsere noen selv også.

Nydelige, små sko du har laget og dekorert. :)

Merethe sa...

Stilig laget. Ja kaffe kan man bruke til så mangt. Flott idè det der. God helg til deg. KLem Merethe

Fossestua sa...

Så søte!! Takk for et supert tips :)
Ønsker deg og dine en flott helg:)
Klem fra Lise

Grip dagen sa...

Jeg har endel slike pappbrett med diverse tråder på. Kjøper alltid med meg gammelt syutstyr, om jeg kommer over det på bruktbutikker.

Min mor gjorde et kupp på loppis for noen år siden. Hun kjøpte et stort syskrin på bein, med flere etasjer. Det var fyllt til randen av utstyr! For en skatt!!!

Jeg har nettopp kjøpt meg et steingammelt skap - usett!
Det var min bror som ringte og sa han hadde sett det. Gaver han har gitt meg til jul og bursdag viser at han vet hva jeg liker av gamle ting. Så jeg stolte på hans dømmekraft nå også, og ba han kjøpe skapet straks.
Han kommer hit med lastebil neste helg. Gjett om jeg er spent!!!

Jeg har ikke plass å ha det. Så det blir nok et eller annet ikea-møbel som må ut da... Sånn er livet. En må vike for de gamle...

Ha ei flott helg!
Vi skal på vinseminar og høre på vinbønder fra Toscana. Det blir nok riktig hyggelig!

Klem Marit

Datt sa...

Woho, nice, og genialt! :)

Hos Jorunn sa...

Hei på deg Mona!! Det var kjempehyggelig med hilsen fra deg. Du bobler over av kreatitivitet virker det som..dette her var jo en glimrende ide..knalltøft altså!! Jeg skal ha dette i minne om jeg får et overskudd av blonder en gang. Ønsker deg en fortsatt fin søndag og et flott kommende uke. Klemmer fra Jorunn