12. mai 2011

Nord-Norges vakreste ?

Det er ikke få timer jeg jakter på hageinspirasjon,for tiden...og sikkert flere med meg ! Idag kom jeg over noen herlige bilder,og masse gode tips,om å anlegge hage i nord. Denne vakre hagen,ligger i Nordkjosbotn,der bestemoren til arkitekten Tord Kvien,bodde. Han har tatt vare på mange,gamle stauder,ettersom disse er utprøvd,og dermed tilpasset seg et liv her nord. Da jeg så bildet av hagebenken,fikk jeg lyst å gå ned å snekre.... :)

Og se for et utrolig sjarmerende hus, hun hadde......nesten så jeg ser henne sitte i en gyngestol,under dette takutspringet,med et takknemmelig smil om munnen......over barnebarnet som tar vare på hagen hennes :)

Så nydelig......og så enkelt,bare en sirkel av grus,med 4 trær........i forkant av huset........dette likte jeg veldig godt !

Og borte i skogen,en liten hytte....eller et lysthus,her kan man virkelig drømme seg bort. Vakkert med kveldsolen,som skinner på bjørkestammene.....
Og selvsagt,en liten dam....sammen med den nydelige benken,må jo dette være en "terapi-plass" i hagen......? Jeg ble iallefall helt forelsket i denne hagen........enkel og lettstellt,med tid til å nyte ! For det skal man jo ha ! Vil du lese mer,gå inn på Dagbladet,og søk på Tord Kvien....der finner du mange tips !!! Veldig godt forklart,for oss som ikke er født gartner ,men så gjerne skulle vært..... :)


******************


Ellers går det i veranda om dagen........stasj skal hentes opp fra lagringsplassen,og finne sin plass for sommeren........eller bare for noen dager,eller timer ! Jeg er innmari god på å lage meg arbeid.........bare kulesteinene alene,har vel snart ligget i hver eneste krok her,for så å plutselig havne på et nytt sted....og da tar det tid,må vite !!! Så er det kasser,stoler,benker.....potter,sinkstamper,ja i det hele tatt !!! Og når jeg får rare blikk,pga noen skittentøykurver som ender som krukker,ja da tror nok naboene at grensen er nådd,for den skrulla som samler på det utroligste.....og bruker allt mulig rart,til ting de absolutt ikke er ment for !!!!! Men det byr jeg på !!! Selvironi er en god ting :) Men det skal innrømmes,når jeg ser flere stå og halvveis gjemme seg bak gardinene,mens jeg holder på som verst,så legger det en demper på kreativiteten...........sånn er det å bo i tettbygd strøk !!! Likevel stortrives vi her,og for en uke siden,fryktet vi igjen og bli husløse......å bruke hele sommeren på pakking og husjakt,er ikke noe vi drømmer om ;) Så jeg holder pusten,enn så lenge !! Og akter og nyte både vår og sommer..........og det må du også :)



Ha en fin dag da :) - Klem :)



1 kommentar:

Hege sa...

KJEMPE FINT !!! Lurer nå litt på hvorfor du nesten blir husløs innimellom :O) Hilsen Hege :O)