6. des. 2011

En ny skjønnhet........og litt julepynting.


Forelskelse ved første blikk.........førte til at denne, nå står her hos oss.........og vi ser oss ikke mette ! Den er stor.......vi føler nesten at vi har fått en peis til......for når lyset tennes,sprer det et nydelig lys i stuen....den kan også taes med ut på verandaen,en mørk høstkveld :)
Endelig har jeg fått tatt litt tak i julesakene.......lyshusene er fyllt med lys,og rådyrene står samlet i lysstrålene....foran mormor og morfars gamle speil.
Noen lyslenker må man ha,for den rette stemningen...
Og litt julerødt.......sniker seg inn. Dyrene flyttet hit i helgen,etter en tur til Rognan,og Lysstøperiet på Røkland. Er svak for dyr,ja........som vanlig.
Kosekroken min,i kveldsbelysning...julevinduene syns så vidt det er,med sin hvite tape fra Biltema !!
Ser litt rotete ut,dette bildet......jeg har hengt litt juletrepynt på bjørka jeg hadde med meg på messen ! Vindunken er kjøpt på Tia,på Fauske. En fin butikk,med mange fristelser.....
Vrihasselgreinen er ikke kommet opp i taket enda,men det kommer,det kommer....der skal den pyntes med egenlagd pynt. Skal prøve og få tatt noen bedre bilder,for disse var ikke akkurat optimale :) Ellers går det enda litt i laging av juleting,må innrømme det,ja.........fant noen nye servietter,som måtte prøves ut :) Helgen har gått med til masse kos,julebord ombord på Richard With,og en tur til "Alt for Rognan"... Nå forberedes julegaver,og litt baking.....så er man i rute :) I tillegg har jeg fått så mange fine gaver........kommer bilder etterhvert :) Må bare få pyntet litt mere...... Kos deg så lenge :)

6 kommentarer:

Merethe sa...

Så fint du pynter.:) Noe jeg gleder meg til å ta frem er julepynten jeg kjøpte av deg. Fortsatt fin adventstid. Klem Merethe

Beth sa...

Det er vel den vakreste lyslykten jeg noen gang har sett? En sånn skulle jeg gjerne hatt ja... Utrolig koselig den kosekroken din, ser så lun og god ut...

Anonym sa...

Kan man spørre hvor lykten er kjøpt?

mormor sa...

du verden,så fint du har pynta! lykta ga et nydelig lys;) ha en fin førejuls-dag!

AnKa sa...

SÅ lekkert det er hos deg, og den lykta var bare helt RÅlekker! Ønske;)
Er det greit at jeg linker til bloggen din?
Ønsker deg en fin kveld:

Mor ingjerd sa...

Å hvor fint du har pyntet . Lykten var et skikkelig klenodium. Pynten ellers i huset er vakkert.Dette kan du kjære Mona. Ønsker dere en fin førjulstid