8. des. 2011

Så kom snøen......endelig :)

Bildet er ikke tatt i år,......men nå er det iallefall hvitt ute,og stemningen ble liksom rett......! Jeg tenner lykter på verandaen,og ser dem fra go'stolen min.......med dalende snø i luften.........da får jeg julefornemmelser :) På stuebordet er det atter kaos......etter et kreativt krumspring........5 nye julebilder har akkurat tørket,så nå er trangen til å skape,lagt seg for gudene vet, hvor mange ganger..... :) Papir og glitter,gammelt notepapir.............lim og hamptau........ser ut som juleverksted,her inne.
Har prøvd meg på gammeldagse julestjerner idag........med mer eller mindre hell......! Mye bretting og liming !!! Men morsomt å prøve nye ting........må bare finne ut hvor de skal henge,så kommer det nok noen bilder.
I morgen...(les IDAG) er det atter duket for besøk av en kunde,som vil komme hjem og handle hos meg.......så eskene med varer,er jammen fremme igjen ! Men da er det stopp på julevarer for i år,og eskene må ta veien opp i neste etasje,og vente på ny sesong !
Så etter kundebesøk,blir det innpakking av julegaver,ut i de små timer..........kjenner jeg meg selv,rett ! Og kansje må jeg skrive noen julekort........mens jeg koser meg med gløgg,og julemusikk :)
På julemessen hadde vi en artist som sang for publikum,...og oss også,selvsagt........han sang Nordnorsk julesalme,av Trygve Hoff.....har dere hørt den ? Den er bare så fin....og jeg har den i hodet,både i våken tilstand,og mens jeg sover,virker det som....kverner rundt,hele tiden ! Mange har sunget den opp igjennom tiden,og flere versjoner ligger på nettet.
Som en vaskeekte nordlenning,får jeg nesten tårer i øyekroken av teksten......han kunne sine saker,Trygve Hoff !
*****************
Nei,kos deg,enten du kan juble over julesnø,eller ikke..........tror jeg må en tur i skogen,og hente meg et juletre ! Kjenner jeg må pynte litt ute...........hva er vel finere,enn en gran med lys,og et lett melisdryss over....? Legge skinnfellen på hagebenken,og tenne i lyktene.......? Lykten på forrige innlegg,er kjøpt på Fauske Gartneri,tlf 75649900. www.fauskegartneri.no Den finnes i brun og svart,jeg har den brune.....

2 kommentarer:

STEINKJERRINGA sa...

Nordnorsk julesalme er en av de aller vakreste, men ikke alle synger den like fint. Noen legger inn noen ekstra sløyfer og radbrekker hele sangen. Jeg har sunget den i kor, og vi synger den på skolen av og til, så her kan vi den utenat. Gavene her i huset er allerede pakket inn. Vi mangler kun gaver til 4 tolvåringer og til han på 20 som helst hadde sett at han fikk en Mac (!!), og kanskje noen småsaker til de eldste... Ellers er alt sendt. Lykke til med alt du har igjen!

Grip dagen sa...

Bra du endelig fikk deg snø - du har har vært i julemodus siden sommerferien!!!
Her er også mye snø. Men idag har det gått over til å regne på tvers. Da forsvinner nok snart det hvite...
Jeg skal også pakke julegaver idag. Må få dem ferdige, slik at de kan leveres rundt forbi. Bare det er en stor jobb!
Jeg har sværte nyheter på bloggen idag... Ta en titt...
Det blir mindre tid til å pusle i snekkerboden, men jeg får allikevel kreative dager...
Hmmm, hva er nå på gang?
Juleklem Marit