30. mars 2012

Like sikkert som..........

- at våren er på tur,- like sikkert er det at jeg drømmer om et lite,hjemmesnekret drivhus.....for det må være lagd av gamle,godt brukte vinduer :) Ferdigkjøpt = Uaktuellt ! For det er stemningen jeg er ute etter,ikke bare at plantene skal få en god start på livet......
Nå,når jeg er mye i bestefarhuset,og på låven,- og i fjøset,og i bestefars verksted,der alle mine gamle skatter står lagret,kan jeg ikke unngå og drømme meg bort,med møblering i et slikt drivhus.......jeg har bord og stoler,gamle hyller,skuvseng,jernseng........osv,så jeg hadde nok ikke hatt problemer med å fylle det....!! Gamle ting i sink,boller og mugger i alskens varianter,rosekopper og fat........joda,jeg tror så absolutt at jeg skulle fått det riktig så koselig !!!!
Oliventre i gamle bøtter,og blomster i gamle potetkasser,det er meg i et nøtteskall :) Store krukker i min smak,koster jo gjerne en hel formue,så jeg er veldig glad i gjenbruk........
En enkel stil,skulle det vært,ikke masse farger og materialer,som slåss om oppmerksomheten.......Simple living ;)
Der kunne jeg servert ferske reker........og et deilig rustikkt hjemmebakt brød,med litt avioli til...........og pepsi max.........hihiii :)
Pyntet bordet med gamle duker,og deilige,duftende roser................
Lagd meg et skap av vindusrammer,til å oppbevare alle terrakottakrukkene mine.....
Og om ikke et nytt skap,så har jeg mange gamle......som tåler en trøkk,etter et langt liv :) Ikke så stort som dette,men det gjør ingenting........da hadde iallefall stemningen blitt akkurat som jeg vil,og dette hadde nok blitt litt sånn driv/lysthus,kombinert :) DET ER DRØMMEN,med stor D !!!!! Og den ligger der,så lenge den må........for dette går ikke over,det er helt sikkert :) Alle bilder: Jeanne d'Arc Living. De er til stor inspirasjon,når drømmene mine løper løpsk,i retning HAGE...........
***************
Idag og i går,har vi hatt et nydelig vær,med sol fra en blå!!!!! himmel......neida,ikke grå i det hele tatt !!!!!!! Det sildrer i bekkene,og drypper fra taket.......og jeg og pus,tok oss en lang kosetur i fjæra. Der satte vi oss ned,og virkelig nøt alle luktene og lydene.....mens solen stekte i kinnene........det var deilig,det !!!! Og med en fuktig snute,som begravde seg i håret mitt,og rundslikket meg i fjeset,ble vi enige om at livet er jammen ikke så verst,hverken for folk eller dyr :) Gode pusen............tenker det blir veldig trist å reise fra han.......,men det vil jeg ikke tenke på enda :) Først skal vi kose oss,i mange flere, fine soldager.... så GOD HELG til dere alle,og nyt årstiden.........og eventyret ;)

Ingen kommentarer: