30. mai 2012

Deprimerende....intet annet !

 Ja,det er like før jeg drar på gartneriet,og forlanger å få handle på blå resept !!! For maken til vær,- og sommertemperatur,kan jeg ikke huske.....usle to grader !!!! Vinden har pisket flere planter til døde i helgen,da vi var borte....bladene er svarte,og de henger med hodene...mine fine dahliaer,som hadde vokst seg store og fine.....nå ser de så innmari triste ut..og rundt dem,er det hvitt.........hagl så store som småstein !
             Skulle egentlig kose meg ute idag,med å plante tre nye roser,men etter ti minutter,kjente jeg ikke fingrene.....det var bare å innse,jeg hadde nok valgt feil dag,til denslags.....og med surleppa nede på tredje knappehull,gikk jeg trassig inn igjen ! Det er da man trøster seg, med en kikk inn til nettbutikken, I Gros Hage.......og drømmer seg milevis unna Nord Norge......kjenner patriotismen nesten slår sprekker her.....!!!
            Mye god terapi,i en pc...........som kan funke som reneste medisin,i disse dager ! For fristelsene står i kø,og drømmene lever sitt eget liv,- akkurat som været i nord !! Men vi står han av.........
     Herlige ting til hageelskere,i denne butikken........som man kansje ikke visste at man trenger,helt til man ser dem her...... :)
  En liten ekorn-cafe,skulle man hatt........de er jo så fine å følge med på ! At de er noen skikkelige rovdyr,er en annen sak........smarte som fy,og mestere i å ødelegge foringsautomater for fugler....!! Kansje de hadde oppført seg litt bedre,med en egen cafe !! http://www.igroshage.no/
**************

                      Vel,da satser jeg på bedre tider,sånn værmessig.........det går tregt med både stauder og trær,så noen varmere dager,hadde dem nok taklet veldig godt !!! Og det hadde jeg også.........er lei av ullsokker og to bukser,for å holde varmen !!!! Ha en fin onsdag..........helst en varm en :) Med litt solskinn på.....

5 kommentarer:

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Så irriterende med ødelagte blomster da :( Dere har det nok kaldere en her vest, men også her har temperaturen sunket fra 25 grader til rundt 10... Får liksom litt høstfølelse og er livredd sommeren er over før den egentlig har begynt.
Vi får bare tenke positivt og ta dagene som de kommer, enten det er varmt eller kaldt :))
Sender deg ihvertfall varme klemmer
Klem Heidi :)

AnKa sa...

Kjenner meg igjen i frustrasjonen din...sa til sambo i går at: no e eg skikkelig værsjuk! :( Snyelingen går uttaførr stuvinduan, og det e surt og kaldt.
jaja vi vet jo hvor vi bor.... men nå syns jeg sol, sommer og varme står på timeplanen for oss her nord ilandet.
Ønsker deg en flott onsdag, med eller uten sol:)
Klæm fra ei værsjuk AnKa

Kaoskontroll sa...

ah, jeg kjenner jeg syns skikkelig synd på deg, for er det noe som kan irritere så er det slikt drit vær!! Håper det holder seg unna Østlandet, men ser det er meldt kaldere og regnfult her også uttover uka...... Får håpe ikke alle blomstene ble ødlagt!
Håper du får solskinn snart :)

sofa Beds sa...

Hello
Bestefars Verksted.
Glorious read! I wish to thank you on your time for this. The articles is really excellent!

Grip dagen sa...

Stakkars deg, da!
Det er kjedelig når kroppen roper sommer, men været ikke hører etter.
Vi har hatt et fantastisk vær den siste tiden.
Badevannet på hytten gikk fra 12 grader til 21 grader på 1 uke!
Nå er det småkaldt igjen, men vi har da i alle fall sol.
Jeg har hatt lang bloggpause. Har vært med pappa mye. Først var han på sykehuset en lang periode. Så ble han raskt dårligere, og vi tok han hjem. Der døde han den 19. mai.
Det har vært en tung tid. Men nå må vi begynne å leve igjen.
Jeg vil så smått begynne med litt blogging også. Godt å fylle hodet med inspirasjon og se videre.
Håper værgudene snart ordner opp der nord - eller kanskje de er tatt ut i streik??
Jeg kommer snart innom igjen!
God klem fra Marit