25. juli 2012

Nytt husvære...ny stil .....?

               Oppi hodet surrer tankene om dette nye husværet,som vi enda ikke vet hvor er.....og jammen får man god tid til og spekulere,denne elendige sommeren  !!! Alle snakker om været,og nå er vi rimelig leie....! Så da prøver man vel å fortrenge manglende sol,og heller tenke fremover....som en overlevelsestaktikk :)
          Jeg tror nok det blir en enklere stil,etterhvert,- hos oss........og har satt sammen noen ting som presenterer fargevalget,og materialvalget.....

Hyller må man ha,men om det er praktisk med sorte,er vel heller tvilsomt....

               Puter og tekstiler i jordfarver...............

               Rotting og kurv,er store favoritter.......................

                        Et enkelt skap,med god plass for allt som trengs ved spiseplassen...det er nemlig kjøkkenet jeg drømmer mest om.......Kansje fordi vi aldri har hatt plass til en koselig spiseplass,der vi har bodd.....
                      Har aldri prøvd disse stolene på Ikea,men jeg liker dem så godt......har dere prøvd dem ? Er de bedre enn de jeg viste først ? Jeg tenker dem rundt et langt bord,som jeg skal lage selv.......drømmer om Tolix-stoler,men det får komme etterhvert....noen syns jo dem er så vonde å sitte i,så de må nok prøves ut,uansett.
        Grove urner/potter,til plantene.......
                              En passe søt lampe,over det lange bordet.......som jeg vil snekre selv,av grove materialer,og beise grått/brunt...
                      Oliventrær,som er desidert største favoritt........................og et must !!!
 Og oppi stolene,må det ligge skinnfeller.....................tror nesten jeg er gått i høstmodus her.....!? Og det med god grunn........mørkt og svart,som det er om kveldene ! Her tenner vi lys,hver eneste kveld..... Hadde man enda bodd nærmere Ikea.......ser jo at shopping hjelper på nordlenningenes sommer-depresjoner,nå for tiden...!!! Omsetningsrekord på kjøpesentrene........sier vel sitt !! Og ja,jeg skjønner det innmari godt !!!!!!!!!!!!!!
************

                          Jeg får heller spinne videre på mine kjøkkendrømmer,så får vi se etterhvert om planene blir satt ut i livet,eller om dette bare ble en drøm......! Kos deg videre,håper inderlig du har sol og varme,slik en ordentlig sommer skal være...... Nærmer seg vel hjemreise for meg,etterhvert........rørleggeren har nemlig etterlyst hushjelpen !!!! Kan jo bli spennende å se grunnen til det.......?????????????

Ingen kommentarer: