15. apr. 2007

Ut på tur.......

Idag har det vært vår i Bodø !! Så jeg må bare vise litt stemningsbilder,før jeg kryper til køys ! Vi tok oss en tur til Geitvågen,som er en veldig populær badeplass på sommeren. Dette fine gamle nordlandshuset står på Løp,litt utenfor Bodø,her er det sommer-kafe !
Utsikt fra Geitvågen,mot Landegode.

Denne er jo et sikkert vårtegn,og jammen var den i full blomst her ute !!


Middagen kom raskt på bordet etter turen,og på menyen stod kylling i karrisaus,med ris ! Snadder !!



I påsken var jeg også innom naustet til min onkel,og hva tror dere skjedde da jeg fikk øye på denne hyllen......? For å si det kort...den er ikke der lengre.....!! Denne har min pappa nemlig lagd på sløyden,så dermed fikk jeg tilladelse til å "redde" den. Etter en omgang med såpe og vann,fikk den et nytt liv på soverommet !!





Og da ble det sånn. Mye bedre dette,enn et liv med verktøy og oljekanner,i et naust ???




Til slutt et stemningsbilde fra stuen ikveld,fikk sannelig roser av samboeren igår :) Sånt liker man jo,nesten så man lurer på om han har dårlig samvittighet for noe.......tjihi.....dette skjer nemlig ikke hvert år i denne heimen....!! :) Han er igrunnen ikke så verst,denne karen som for 11 år siden stoppet meg midt oppe på en bro,stillte seg midt i veien,så jeg var nødt til å stoppe,-bare fordi han ville bli kjent med meg.... Nei,nå er det natta,ha en fin søndag,alle sammen !!
Forresten så var jeg på loppis igår,så bilder kommer snart.....





6 kommentarer:

Stina sa...

Jättehärliga och fina bilder. Skönt att det blir sommar nu. Kram Stina

Dans på roser... sa...

Hei igjen, en stund siden sist nå. Du, så romantisk det hørtes ut med han som stoppet deg på broen. Jeg ønsker meg herved storyen på bloggen din. Tji hi.... Deilige bilder av huset ute på Løp. Er ikke det Løp hovedgård? Nyt vårdagene =0)

HildeS/Frøken Fryd sa...

Flotte bilder fra Bodø.
Den historia med mannen og deg på bru vil eg gjerne høyre. Gler meg, tjihi:)

Anonym sa...

Å sånne vakre bilder du har fra Bodø. Har selv vært på de stedene du har bilder fra og jeg kan istemme at det er vakkert. Har to meget gode venniner som bor i Bodø og jeg har vært på besøk hos dem et par sommre. UTROLIG vakkert der oppe hos dere. Har aldri kommet meg til Lofoten så jeg tror det får bli tur dit neste gang ;o)

Bestefars Verksted. sa...

Stina : Takk,takk ! Ja,våren er den beste årstiden,synes jeg !!

Kathrin : Hei ! Så du ønsker hele storyen,ja....det må vel la seg gjøre en dag !! Og joda,huset er Løp Hovedgård :) Nyt våren,du også !

Hildes : Ja,du skal få høre den en dag.....inntil da,kos deg :)

Sanna : Ja,her er vakkert.....koselig at du har venninner her !! Og til Lofoten må du dra,absolutt verd et (flere) besøk !! Jeg trives så godt der,og har vært mange flotte steder,kansje jeg må lage et Lofot-innlegg,en dag.....

Små Gleder sa...

Hei! Går heldigvis bedre i dag. Har ikke ro på meg til å være syk på denne tiden *ler*
Så fiiine bilder fra Bodø! Jeg bodde der da jeg var liten, men det husker jeg dessverre lite av.
Nyt våren, og ha en fin uke!
Klem fra meg :-)