27. juni 2007

Travle tider.......og lite blogging...

I mangel på noe spennende å vise hjemmefra,kommer det litt mer Kjerringøy........! Skjer så mye om dagen,at bloggen blir litt tilsidesatt......maling,maling og atter maling,og idag skal vi hjelpe naboene (de som mistet gutten sin), å flytte.

Dette må vel kunne kalles en bratt plen.....ikke lett å ligge flat å sole seg.....men fine er de,de nye husene øverst over havna !

Prestegårdsfjøset..........


- og huset.



Synes det er så fint med blomsterenga mot de blå fjellene.........................




Kunne godt tenkt meg en tur inn......





og inn hit,også.......er nok litt nysgjerrig av natur,kan man si.......














Hovedhuset og krambua !








Og brygga...................









Så har jeg hengt opp fugleburet,som ble kjøpt på loppis,til 30 kr.......ikke spesiellt fint,men greit nok til å dekorere ute med....inni har jeg satt en eføy,en lykt jeg har lagd,og to gamle tefat. Fikk forresten noen megetsigende blikk fra en nabo,da dette kom opp.....hihi......










Denne gamle skuffen kjøpte jeg i Sandvika,på Kadettangen. Pleier å ha blomster i den,har hatt den full av pelargonier før iår,men de trivdes rett og slett ikke oppi.....vet ikke om den kan være innsatt med noe,for bladene ble stygge av berøringen av kantene. Så da ble det litt flytting,igjen......











Dette gamle huset pågår det nå mye "styr" rundt....står på en øy i Steigen,og er inntatt av sauer....!! Men mannen på bildet er veldig engasjert i restaurering av huset,og jeg håper inderlig han når frem med budskapet sitt :) Endelig noen som bryr seg.......før det er for sent ! Sånne mannfolk vil vi ha fler av !!! hihiiiii.........
Kaffe er godt,men jeg vet om noe som er enda bedre,sa jenta og lagde trutmunn.........













8 kommentarer:

Interiørhuset sa...

takk for en koslig mimre tur med mange nydelige bilder fra en av norges nydligste øyer=)

Anonym sa...

Kjempe artig blogg du har .Er ofte innom her å ser, liker også gamle møbler og bruksting.Du er flink å vise fram disse tingene , med koselig tekst til. Kjerringøy er jo bare nydelig, har ennå ikke vært der..Gå iland på Kjerring øy , synger Halfdan. Jeg får gjøre det en gang.Stå på med bloggen ..jeg følger med!

Bestefars Verksted. sa...

Tonje : Bare koselig...du får ta turen tilbake,vet du....det er en helt nydelig plass,som du sier :) Blir aldri lei av å gå der,bare så synd at kameraet mitt ble tomt for strøm,halvveis på turen......grrrr :( Mamma mente det var helt naturlig,når jeg skulle ta bilde av alt mulig rart.....gamle uthus,foreksempel.....hihi...! Vi ser nok ikke helt likt på ting....! Kos deg,og ha en super torsdag !!

Turid : Takk for fine ord,og veldig koselig at du finner noe av interesse,her hos meg :) Og selvsagt må du til Kjerringøy,med eller uten Halvdan :) Han er kongen av Bodø,synes tekstene hans er helt rå !! Du får ha en fin torsdag :)

Milly sa...

Vilken härlig blogg, med helt ljuvliga bilder! Dig besöker jag gärna igen! Ha det!

Interiørhuset sa...

tusen hjertlig takk for den koslige kommentarern på bloggen min,det tar jeg som ett kjempe komplemang! Klem

Hulda sa...

Så fine bilder fra hjemstedet ditt. Virkelig fint på prestegården, og de andre gamle husene.

Interiørhuset sa...

tusen hjertlig takk for de koslige og varme ordene på min blogg0) det tar jeg som ett kjempe kompøemang!!

Thea sa...

Så flott bilder! Tanten og onkelen min skal oppover der om to uker. Tror nesten jeg må vise de flotte bildene dine til henne:) Hun har noe å glede seg til. Thea:)