26. sep. 2007

Migrene og nymalte lampeskjermer......

Ja,så heldig er man idag....når man venter gjester,kjennes ut som ti snekkere hamrer og slår,samtidig,inni topplokket... ! Men jeg kan vel likegodt lage et innlegg,klarer ikke å legge meg under dyna,likevell.....

Litt detaljer fra hylla mi,ettersom jeg "ommøblerte" i helgen. Ostehøvel og kakespader fra loppis,lys i glass,fra Plantasjen, en ny liten interiørbok (ja,hva ellers),og en nydelig duk jeg fikk av Mor på Lierskogen,i sommer......er den ikke søt ? Har en liten og en stor,den andre ligger og pynter opp kjøkkenbordet......syns dette stoffet,og farvene er helt nydelig ! Og det var jeg jo så "løsmunnet" å si til Mor.......så da ble den med til nordnorge,snill som hun er !! Tusen,tusen takk,Mor Ingjerd :)

Denne kurven kjøpte jeg i sommer,på Liertoppen,synes den er så fin,den var i et sett på to. Linserviettene oppi,er fra Brunflo i Sverige,og hjertet fra Kremmerhuset.




Så var det lampeskjermene.......denne farven er liksom ikke så populær lenger,her i heimen......



Så man tager frem den berømte hvitmalingen......




To stykker.....men ser dere en feil...? Det er ikke ledninger på lampeføttene... ????





Ooooops......hihi.....der lurte jeg dere litt,vel ? Satte dem oppå lysene,bare for at de skulle tørke.....men det ble jo jammen litt fint,fant jeg ut !! Men jeg vet ingen lure måter å få hull i lysestakene på....så det blir nok en annen lampefot.






Nok en liten prøve.....dog ikke helt perfekt. Fikk så lyst å male monogrammer,men fant ingen fin skrift,så det spørs om jeg maler over.....når jeg finner noe som faller mer i smak.
Håper det står bra til med dere,og at dere har fint høst-vær ! Den nydelige sommerdagen vi hadde igår,varte ikke til idag,for og si det sånn.......her er godt,gammeldags ,nordnorsk ,drittvær.......hihi ;)







10 kommentarer:

Tonje sa...

wow så masse flotte ting du deler med oss i dag=)er så kjipt med migrene,det er nesten ingen ting som er verre enn akkurat det!!

Det ble jo stilig med de lampene over lysestakene,har faktisk tenkt på samme ting selv,men som deg så vet jeg ikke noen lur måte å få lagd hyll i dem på...skal spørre en god venn av meg som er elektrikker om han har noen tips neste gang jeg snakker med ham.

Har du verdt inne på words?? Jeg fikk ett flott tips om noen nydelige monogram bokstaver der,de skal jeg bruke når jeg skal lage nye ting=)

Hulda sa...

Så nydelige lampeskjermene ble! Virkelig flott med bokstavene på. Likte også veldig godt hjerte fra kremmerhuset. Har du nylig kjøpt det? Må se om de får det inn her også.

Anonym sa...

Vært i hylla di og sett, falt totalt for kurven.. Bladde videre nedover og fant de nydeligste natur bilder, så fine farger. synes det er spennende å se innom her hos dæ, særlig når du roter i din "bestefars verksted"

Nette sa...

Synes lampeskjermene ble knallfine jeg!

FO - 2 sa...

Lampeskjermene ble fine og personlige de med monogram på. :)
Er enig med Hulda. Det hjertet var fint.
God bedring til deg.
Håper migrenen gir seg fort. :)

Vangen sa...

Lampeskjermene ble kjempe fine! Så ut som de lekre lampene med lysestakene som fot.
God bedring!

MODERN COUNTRY sa...

Heisann Mona!
Så mye flott du både har funnet, kjøpt og fått! Ja, du den ideen med lampeskjermene hadde jeg jo ikke tenkt på, bare male over! Tusen takk for den! Ja, du skjønner jeg har noen skjermer fra i fjor i turkis, men de er ikke så moro å ha i år. Så å male over hadde vært en ide :) Håper formen din er bedre i dag da, her er den litt bedre. Rangler begge to vi :) Ha en fin dag og så om sagt, God bedring! KLem

elin1976 sa...

WOW Så masse fine ting du viser i dag:O) Du lurte meg godt med de lampene. Synes ikke at du bør male over skjermene igjen. De var blitt nydelige:O)

Bestefars Verksted. sa...

Tonje : Ja,jeg hater den....og bestandig kommer den snikende,når det minst passer !! Tusen takk for tipset om Words,det må jeg prøve !!

Hulda : Hjertet kjøpte jeg for en god stund siden,men du kan jo høre med dem,kansje de har dem nå der du bor.

Turid : Så koselig at du liker deg,her hos meg !! Blir kansje litt mye natur og interiør ...?

Anettenett : Tusen takk for det !!

Ida : Takk,takk ! Joda migrenen varte i to dager,så var den over,enn så lenge.....

Villa utsikten : Takk til deg !

Modern country : Ja,ikke sant ? Hiv deg rundt med malingen,så får de et nytt liv :) Utrolig morsomt å holde på med sånt....og i mitt tilfelle hadde de aldri blitt brukt igjen,så jeg hadde ingenting og tape ! Kos deg !

Elin 1976 : Takk,takk,så hyggelig at du likte dem !! Går jo an å bruke mye annet også,som motiv,jeg har allerede prøvd,skjønner du..... !

Helene sa...

Så mange fine ideer du gav meg. Har aldri tenkt på at jeg kunne male lampeskjermen hvit.Takker og bukker for det tipse. Der sparte jeg jammen endel penger. he,he
Monogramet var så lekkert, synes ikke du bør male over dem igjen.

Migrene er noe drit, det skal jeg skrive under på. Kommer alltid når det minst passer. Har heldigvis funnet en medisin som funker greit på meg nå, for før var jeg helt i uvettet og kunne ikke gjøre rede for hverken navn eller nummer. Jeg har derfor hatt noen turer på sykehus og fått smertestillende sprøyter.
Ikke noe særlig når du spyr på alt og alle rundt deg, men heldigvis er det et tilbakelagt stadie.