9. nov. 2007

Litt julepynt......

Ja,sånn er det.....man blir VELDIG påvirket av alle inspirerende damer i Blogglandia.....og her er litt av min produksjon.

Kjøpte gamle bøker på siste loppis,med gulnede sider....som kan brukes til så mangt....

Her skal de få henge,sammen med en lys-slynge, i julen....men de henger altså ikke der nå......det er litt for tidlig..




Og så litt juletrepynt......



Disse var så morsomme og lage,satt i mange timer og klippte...og limte ! Kose seg.....ja det skal man !!




Har store planer for et juleverksted,be to gode venninner,lage god mat.......så kan vi sitte og pussle med diverse materialer utover natten....derfor måtte jeg prøve ut litt på forhånd.





Så noen malte ting.....


































Tja,det var dagens innlegg.....får besøk av mamma og pappa i helgen,så det blir nok lite blogging......kansje jeg sniker meg til en liten runde hos dere,når jeg har lagt alle.......hihi..!! Men først skal jeg ha i dem litt mat,og nå står valnøttbrødene til heving,og en hot suppe skal de også få,med det klingende navnet : Tykjesuppe.......det er veldig,veldig godt ! Må bestandig lage den i fiskegryta,for det er den største jeg har.....den forsvinner nemlig som dugg for solen ! Så ha en fin helg alle som titter innom,enten dere skal pusle med juleting eller ikke ;) -klem-









21 kommentarer:

FO - 2 sa...

Du kommenterte hos meg mens jeg leste her hos deg. ;)
"Plong" sa det i innboksen. :)
Nydelige ting du lager!
Skjønn julepynt, og malearbeidene dine er jeg en stor beundrer av! :)

Kos deg med besøk.
"Tykjesuppe"... Hm. Trodde det var ett skjellsord der hos dere jeg.... Hehe.
Også valnøttbrød. Nam nam.
God apetitt og god helg. :)

Bestefars Verksted. sa...

Ida : Så morsomt da !! Og tusen takk for fine ord om tingene mine ;) Joda,du har helt rett ang. skjellsord....vet ikke hvor navnet kom fra,på en suppe....men den heter altså det....og god er den,så da får det gå ! Jeg har fått den av en venninne av mamma,som heter Gunn,så jeg kaller den for Gunn-suppa,det høres jo litt bedre ut.....hihi...!

Stina sa...

Åh, bakformar tycker jag man kan göra så mycket fint av. De där bakformarna tyckte jag om.:-) Kramis

Nette sa...

Du er så flink til å male...gurimæ!
Og englene og kakeformene...såååå søte!!!

Kreoline sa...

Såååå nydelige ting, trompetengelen var bare så skjønn i papir, selv har jeg den i sink. Skjønne kakeformer med engler i bunn, ikke dumt det. Nå neiii, ikke send ned noe snø til meg nå, her er det 2-3 grader, vinden har stilnet av litt, men det har faktisk snødd litt her i dag. Jeg vil iiiiiikke ha det så kaldt, her er det villa gjennomtrekk, hull i pipa og en åpen kjeller, hutre og hutre, det er kaaaaaldt nok, hi,hi, får nok ta et godt teppe rundt meg. Så nydelige ting du har malt, ser du har masse kreativitet. Ha en kjempefin helg med dine foreldre, hørtes så koselig ut, skulle gjerne ha smakt på suppa di, men det er litt langt. Klem.

Mita`s hjørne sa...

De kirkeviftene du viste i forrige innlegg er jo helt nydelig da... så de på finn...
Sandkakeformene var jo bare lekre da - tenker lyset speiler seg i disse på juletreet - super idee, og etter som musene har overtatt julepynten vår - kan det kanskje bli noen slikke i år...
Nydelige ting du har malt...

Ha en koselig helg...

Zizzi Molde sa...

Hei. For en koselig side, har ikke vært her før. Ble helt stum av de malearbeidene dine, du er knallgod! Ha en fin helg, I`ll be back, som arnold sier:-)

Line sa...

Ååå så mye fint du lager!! Du er utrolig flink til å male...jeg er helt målløs (¨,)
ha en koselig helg med besøk og god mat!

Anonym sa...

Så utruleg fin pynt du har laga! Slik englegirlander hadde eg også i tankane då eg kjøpte forrige gamle bok, men har ikkje sett det nokon annan stad før nå her hos deg. Kjempefint! Fekk ikkje mindre lyst til å lage det for å seie det slik. Ha ei riktig fin helg, klem frå Linda

silje-sin sa...

Så fine ting du har laget! Har du en "mal" du klipper englene etter? Takk for inspirasjon:) klem

Hulda sa...

Så utrolig fine de englene var, virkelig søte på snora der. :) God idè!

Hulda sa...

Kjempesøte de viftene fra finn.no :)

elin1976 sa...

Utrolig. Takk for tipset med sandkakeformene. Det var veldig smart. Ha en fin søndag Klem fra Elin ♥

My little footprints sa...

Hei!
Så mange fine ting du lager! Jeg falt helt pladask for de englene på snor, de var skjønne! Det er utrolig hvor mye vakkert man kan lage av så lite!
med hilsen fra Beth

Eva Agnes sa...

Åh, så fina saker du har gjort. Kakformarna var ju bara så söta.
Tack för det tipset.
Kramar Eva Agnes

MODERN COUNTRY sa...

Ojoj, så produktiv du er om dagen Mona!! Føler meg litt skyldig. Sitter her og blogger i stedet for å sy eller lage noe av dekorasjonene jeg har på lager. Har fått litt motivasjonsstopp jeg, men må si det fyrer opp litt og se deg holde på.Så mye vakkert som du lager! De englene på snora var så flotte, sånn kunne jeg tenkt meg i huset til Jul. Dyktig er du!

Så hvordan var besøket?
Håper dere hadde det kjempekoselig :))
Ønsker deg en topp uke!

Brocante sa...

Her ga du meg en ide til noe jeg kan bruke sandkakeformene mine til. Jeg kan ikke bake sandkaker - har aldri fått det og gidder ikke å forsøke flere ganger! Juletrepynten din ble veldig koselig. Forøvrig er jeg også en gjenganger på loppemarkeder og helt fersk som blogger. Morsomt å se hva dere andre lager og holder på med. Dette er jo en skattekirste av ideer! Jeg skal prøve å dele med meg av mine tips og ideer også.

Maret sa...

Så flott... her var det mye artigt.
Har ikke vært innom sida di før, men det kommer jeg til å være heretter. Noen nye ider er også dukket opp. Nå vet jeg hva jeg skal bruke alle mors kakeformene til. Det blir i hvertfall ikke sandkaker..

Hem och Lycka sa...

Men ååå vad fint du pysslat! Jöss! kram

Lene sa...

Å, jaaaaa :) Er det lov å stjele litt ideer her?? Falt sporenteks pladask for herlig sandkakejulepynt :)

Lene

Lene sa...

Ps...og så må jeg visst få lov å linke, for her var det jammen mye annet fint å få med seg....

Lene