29. apr. 2008

Endelig vår på verandaen.........

Hei,er det bra med dere der ute ? Her går det i bestillinger...og svært lite blogging ! Men litt tid til graving i jord,og andre vår-sysler,tar jeg meg jo tid til,sånn innimellom :O)

Litt skjelven på hånda,men det får gå......kunne ikke rigge opp stativet til kameraet,midt i natten heller.....selv om rørleggeren insisterte....

Beviset på at man er steingal.....og rekved-gal.....og loppis-gal.......rart man ikke er innlagt,for lenge siden.......!! Man røper seg jo stadig vekk........her er stemorsblomstene havnet oppi Høyang-bollen fra loppisen. Lyktene jeg lagde ifjor,er også hengt opp.......


Veldig strategisk plassert,den geraniumen......hahaaaa,jeg liker nemlig IKKE den teksten på benken.......!!!! Pleier å ha et pledd,heeeeelt tilfeldig liggende over........

Har enda ikke tatt frem puter og pledd,til sitteplassen,bare pusene sine ligger på plass. Må jo ligge godt,når de endelig finner det for godt å komme hjem,sent utpå morrakvisten.....! Pusi kan visst klokken,men den andre karen lever ikke etter sånne regler,nei........kommer hjem både blodig å sulten,stadig vekk.....hardt å være på topp,blandt gutta..... :)


Måtte lage meg noen S'er av ståltråd,for å ikke sette fyr på kirsebærtreet,ble jo altfor kort avstand til greinene,med bare hanken på glassene. Men problemer er jo til for å løses !


Vi har jo ganske fint vær,god temperatur,men solen klarer visst ikke å bestemme seg for om den vil være fremme,eller ei.....! Ikke varmt nok til å sitte ute heller,så da er det jo greit å få unna litt maling...må ha ferdig 9 ting,til torsdag,og fikk unna 6 igår. Noe skal til en stall,det er første gang jeg har fått et slikt oppdrag,og veldig morsomt !!! Bilder kommer.......! Ellers blir det litt baking også,er jo konfirmasjon her,til helgen,og da kommer mamma og pappa en tur,og skal overnatte. Så bloggingen blir nok litt tilsidesatt,men det er vel slik for dere også,av og til,vel......? Håper det...... Kos dere iallefall,klem fra meg :)

14 kommentarer:

janne - kathrine sa...

Så mange hærlige verandabilder!

Har ikke kommet fullt igang med stæsjingen her hos meg. Det vil si - er i gang med å male det som det skal stæsjes med :-)

Hadde det enda stått champagnebenk og ikke ølbenk, så hadde det jo sikkert godt an ;-)

Kjersti sa...

Heisann. Så flott du har ordnet på varandaen din. Vanligvis er jeg ikke spesielt opptatt av våren, men i år har det vært andetledes. Nå går jeg ute og kikker etter alt som vokser, og alle fuglene som kommer..

Tee of Vinnord Cottage sa...

ååå...koselig koselig!!! Jeg har også en drøss sånne små glass med telys i :) Både her og der faktisk :) Syns det er kjempesjarmerende! Verandaen deres ser fryktelig deilig ut, det på sies! Er nok et topp sted å sitte med et glass rødt på sene sommerkvelder!

Gårdsromantik sa...

Så vacker veranda och underbar utsikt!

Kram Maud

My little footprints sa...

Hei vennen!
Så koselig du har gjort det på verandaen din! Likte så godt det kirsebærtreet med lyktene på! Det gjorde stemningen så fin! Det så skikkelig trivelig ut ;) Jeg har ikke pyntet verandaen min i det hele tatt enda jeg! Fikk opp et par pilkurver på veggen i stad da, men ingen blomster ;) Plantet noen stemorsblomster i et par gamle sinkbøtter som jeg fant på loppis i helga, det ble kos ;)
Henger meg med i loppis-gal-klubben jeg.. hahaha ;)
Klemmer fra Beth

Grip dagen sa...

Åh, for et nydelig innlegg. Slike liker jeg! Jeg nyter bildene!
Jeg digger levende lys ute om kvelden, og jeg digger rullestein. Når du setter dette sammen blir det knallbra, Mona!
Det øverste bilde med lykt, lys og pelargonia var jo også himla fint arrangert. Du er flink, du!

Ha det fint med hagearbeid, maling og vårlige sysler!
Mange hilsner Marit

Anitas hus sa...

Så mange nydelige bilder. Fikk lyst til å sette meg ned å bare nyte.

Håper ikke du stresser for mye om dagen, men koser deg med alle oppdragene du har fått. Jeg regner med at du kommer sterkt tilbake snart;)
Klem

Gry sa...

Så koselig og vårlig du har fått det på verandaen. Det har jo vært ekstra deilig i dag, 15 grader i Bodø når jeg var ute og gikk tur i lunchen. HÆrlig!!
Klem Gry : )

Nunne sa...

Å? var det fra DIN veranda de bildene du viste oss her om dagen? Jeg trodde du hadde henta dem på et bilde på nettet et sted... SÅ praktisk og koselig veranda du har! Idag har det vært 19 grader på gradestokken min her i Glomfjord...og snøen i hagen får fart. Klær ute på snora og sengklær til lufting i vinduet. Hurra, nå er våren her, og meldinga for dagene framover er bra!
Lykke til med konfirmasjonen. Skulle likt å se hva slags pynt du har funnet å pynte bordet med da! Du som er så kreativ! God natt.

Min Verden sa...

Først, så jeg ikke glemmer det: Lykke til med konfirmasjon og ha det hyggelig. Så, SÅ UTROLIG FINT DU HAR DET PÅ VERANDAEN! Ja, jeg roper ut. Helt herlig! Fryser ikke pelargoniaen din? Tar du inn om natten kanskje? Nå - natta! Hanne

Hulda sa...

Kjempekos på terrassen din!! Falt helt for alle de lyktene du har hengt opp, virkelig stemningsskapende de ja. :)
Våren er jo bare DEILIG, med store bokstaver. :)

Ja, den døra nede i fjæra skal jeg sannelig få tatt opp i hagen, selvom jeg hørte noen uforstående lyder fra Arnt Håvard da jeg fortalte at den måtte han hjelpe meg med å få på land, he he... Er ikke alltid disse mennene forstår seg på oss smågale damer. :)

Likte så godt stemorsplantinga di, nydelig! Skal få kjøpt stemor snarest!

Randi sa...

For en fantastisk uteplass dere har!! virkelig en sommerlig og sjarmerende plass. Her tenker jeg dere nyter mange fine stunder utpå.
Skal ivei og få tak i blomster vi goså i ettermiddag. Gleder meg til og shoppe litt nytt. Så skal jeg på Jysk å få tak i baljer...så i morgen håper jeg at jeg har klart ett blomster innlegg.

Kos deg med noen fridager.

Klem

FO - 2 sa...

Fine bilder og god stemning! Vakkert. Sukk. Hadde jeg bodd i nærheten, så hadde jeg tatt med en flaske vin og skravlet med deg der i koselige omgivelser vårnatten gjennom. ;)))
En flott plass!

Skribenten sa...

Guur så nydelig det var med de steinene rundt både korger og krukker. Utrolig vakkert. Koselig blogg dette her. Hit kommer jeg snart tilbake.