15. apr. 2009

En velbrukt,gammel kopp.........

Ja,da var man hjemme igjen,etter en utrolig fin påske !! Som dere vet,så var jeg en tur i bestefars verksted,og der fattet jeg interesse for denne gamle koppen,som stod bortgjemt bak masse gamle plastbokser....men der kunne den jo ikke få stå......så nå bor den her,i kjøkkenhylla mi :) Håper den vil trives......
Er den ikke søt ? Ser for meg en stemorsblomst oppi.......kansje den kan få en plass på verandaen,når våren slipper til.......vi har et nydelig vær om dagen,men kald vind ødelegger litt av vårstemningen.......

Før vi dro på påskeferie,var jeg kjappt innom en loppis,der fant jeg disse formene......som jeg ble helt forelsket i......! Akkurat passe gamle og slitte......


Igår tok jeg og rørleggeren turen til Plantasjen (ja,vi liker oss der,begge to...),for å kjøpe stemorsblomster......men der var det helt tomt !! Makan til uflaks......jeg hater som kjent å vente.....og skuffelsen var et faktum !!! Men så skuet mitt øye,denne vakre urnen,med en oppstammet lavendel.....og dagen var reddet,likevel :)


Litt av blåbærlyngen,som jeg plukket hjemme ,har fått plass oppå kjøkkenhylla....jeg plukket tre store buketter,og nå er alle spredt rundt om.....tror nesten jeg må ut og lete etter mer,det er jo så dekorativt !!
******************************
Ellers boltrer jeg meg i tags, og kortlaging ! Men siden jeg og nakken min er helt på kollisjonskurs idag,må det nok bli en liten pause.....føles som hodet står i 90 grader,ut fra kroppen.....og det er ikke godt !! Ikke meningen å sutre,men jeg blir så lei,når planene ikke går helt som jeg vil.......heheee :) Sånn er det bare....... :) Kos deg,og takk for at du stakk innom :)

10 kommentarer:

Lykkelita sa...

Uff, så leit med nakken din.. Det er pyteon og forplanter seg dessverre ofte i hodepine... God bedring med den!!
Over til noe koseligere: Den flotte koppen, sååå søt. Og urnen du fant med lavendel var jo skikkelig fin. Blåbærlyng som dekorasjon var jo en genial ide. Har aldri sett det innomhus (derfor så herlig med bloggere som er til så stor inspirasjon!!)- morsomt og utrolig dekorativt!
Ha en fin kveld - plei nakken godt!

Hulda sa...

Så flotte ting! Den koppen var kjempefin, blir å passe godt ute sammen med blomster. Likte også de gamle kakeformene, passe slitt og gamle, hihi.. ;)

Monica sa...

koppen var virkelig skjønn og er nok kjempefin mes temor oppi:) urnen med lavendel var nydelig:) ønsker meg også lavendelplante eller oliventre:) får nå se hva det blir til:) ønsker deg en nydelig dag!!

Maria ( Idekroken ) sa...

Så nydelige bilder, og flott kopp. Blir flott med en blomst i den ;)
Klem

Lovise sa...

Koppen var kjempefin,- og tenk på alt det den har opplevd der hos bestefar....
Stemor er den desidert koseligste og tidligste av det vi kan plante her nord, så jeg håper du finner noen snart.

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Flotte ting du viser, og blåbærlyng er vakkert.Laget en krans av blåbærlyng til jul,og den er like fin..
God bedring med nakken!!

FO - 2 sa...

Flott og nostalgisk kopp.
Det må være like spennende hver gang du er innom verkstedet og finner slike skatter. :)
Blåbærlyng er fint, ja.
Har en "kvast" stående her, jeg også. ;)
God bedring ønskes deg.
Håper du blir bedre veldig fort!

Christinas låvebutikk sa...

Så masse fint du viser!!
Har kun nr 2 her nå, men kan sende deg det og nr 3 når det kommer!
Høres det ok ut!
Ha en fin kveld!

Christine Louise sa...

Nydelig kopp ja. Blir kjempe fin med en blomst i :)
Loppisfunnene dine var også fantastisk fine ;)

Klem fra meg..

Stubbetufsa sa...

Du er god til å sette sammen og komponere stemninger! Fikk rasende lyst på et loppemarked!