8. juni 2009

På en sti av fiskeslo.......

Heisann igjen :) Som du kansje forstår,så ble det fisketur på oss,i helgen......i godværet !! Jaja,nå skal det sies at jeg hadde både stillongs og ullgenser.....og jeg frøs likevel ........sommer,sa du ?? Nix.......sol var det,men isende kald vind.
Ikke alle som ferdes her i Saltstraumen,har skjønt at man skal ta med seg søppelet sitt hjem...desverre.....og når man gjør til fisken,så må det jo gå an å kaste avfallet på havet,sånn at måkene får det.....??? Ikke oppi skauen,sånn at det ligger og stanker......ushhhh,for en eim som møtte oss......flaks at det var vind !! Tenk når varmen og solen kommer samtidig,da blir det en opplevelse å sitte i gørra,- og nyte fine kvelder her nede !!

Den lokale "krigen",om bevaring av verdens sterkeste malstrøm,pågår stadig.....skal det få bygges sjøhus og hytter,eller skal den fredes....? Meningene er mange.......som det ofte er på små steder.


At det er en naturperle er det jo ingen tvil om......og masse fisk er det også,men det er jammen ikke bestandig at den vil bite...! Og er det skikkelig strøm,så går kroken rett i tangen........igår gjorde den nettopp det.....tre ganger....heheeee. Da ble fiskeren arg,må vite........ :) Noen gloser ble servert,og da vi dro,var straumen 4 fisker fattigere !



Jeg er ikke så ivrig på stangfiske.......det hadde nok blitt mere underholdning for alle svenskene,enn det hadde blitt fisk på meg ! Så jeg tok kameraet og gikk litt rundt..... Er ikke det røde huset,en liten drømmeplass ? Minner meg om Emil i Lønneberget-huset.........men så er jo jeg litt "skap-svensk",og tenker Sverige hele sommeren igjennom......!

Noen fikk seg en raftingtur,i ribben.........det gikk så fort,så når jeg knipset to ganger etter hverandre,så var båten laaaangt avgårde....! Utenfor bildet,kan man si........

Ikke alle har respekt for naturkreftene her,det har jeg vært med på selv.........og da er denne god å ha !!!

På denne holmen,er det et eldorado for ærfugl og måker,for her kommer ingen Mikkel Rev......et yrende liv,med alle fugleungene ! Men litt skummelt er det, å være vitne til at de skal ut på sin første svømmetur......de er jo så små,og strømmen er jo så sterk......kan sitte og se på dem lenge,og det er utrolig å se hvordan de små nøstene kommer seg trygt på land igjen,etter en strabasiøs tur !

Trafikken var stor igår,12 små båter lå og fisket,mens denne her skulle nok lenger enn som så......han gav full gass,igjennom straumen ! Mens rørleggeren gav full gass hjem,passelig morsk i ansiktet.... og minus tre nye kroker,men pusi var såååååå fornøyd med den supre kveldsserveringen hun fikk :) Så det ble jo en fin tur,allt i allt :) Ønsker dere alle en ny,fin sommeruke......ja,for det må det jo bli :) - klem fra meg.

1 kommentar:

Mitt hvite hus sa...

For en vakker plass du kommer fra.. en perle :O=)
Skjønner deg ang bosset, enten det er fra fisk eller annet boss.. Ta det med hjem eller kast det på sjøen til måkene...

Ja det røde huset minner om Emil sitt... herlig...

Nyt uken O=)
klem Kerstin