5. mai 2010

Gjenbruk kan være så mangt !!

Hei ! Så du kommer innom.......koselig :) Jeg lovte jo bilder fra sjablongbruken......og her er dem,etter mye om og men......! Man tager et lerret,maler det grått,og så streker man opp linjer......allt vel,så langt... ! Men så kommer utfordringen......siden sjablongene mine ikke er gjennomsiktige,er det vanskelig å se hvor nære bokstavene skal være.....det gikk heller ikke og stemple malingen på bokstavene,så her måtte det males med pensel,siden lerretet er mykt ,- gav det etter når jeg ville svampe malingen på......grrrrr.....gikk ikke så fort som antatt,gitt.....!!
Etter diverse feilskjær,ble det iallefall slik......måtte forkorte noen ord,ellers hadde det jo tatt hele veggen....men man vet jo hva som skal være i en røre,så jeg satser på at det går bra :) Laserte den til slutt,og lakket over. Etter all bearbeidingen,ble lerretet ganske "bonglete",og lite lekkert,men et tips : Dusj det i dusjen,på baksiden.....plutselig var det stramt og fint igjen :) Så vakkert er det ikke,men det var heller ikke meningen.......ville ha en røff stil,i motsatt fall,ville jeg brukt decoupage,og hatt på noen roser ! Oppskriften er forøvrig VELDIG god,og kommer fra Dikemark,hvor jeg jobbet da jeg bodde i Asker,så den har jeg tatt med meg til nord :) Litt stor porsjon,jeg pleier og halvere den......men det er ikke noe problem å lage hele,de forsvinner fort.....bare prøv !

Så til et annet objekt........to stygge,brune fat fra Nille,som aldri ble brukt ! Hva kunne dem brukes til......? Tja,litt vår vil man jo gjerne ha,og når den ikke innfinner seg ute,ja- så får man lage den inne !!


Og hva forbinder man med vår,da ? Jo,for meg.......småfugler,egg,sommertid....??,sommerfugler,sommer-relaterte sanger...og ikke minst,- blomster !

Og slik ble det......ikke le da....heheheheeee......jeg er jo amatør,husk det ! En papiroman-amatør........ :)

Blir nemlig mye papirarbeid,nå i disse konfirmasjonstider..........et superenkelt kort,kan man nok si.....men det får gå :) Nå holder jeg på med et dreid trefat,som får nytt liv......tusen takk Elizabeth !! Bilder kommer.......Ha en finfin ettermiddag,alle sammen,her snør vi nesten bort........makan til vår..........huff :(
**********************************
Gratulerer så mye med dagen PAPPA :)

11 kommentarer:

Unknown sa...

I really LOVE the recipeboard!!!! Can't read it but it's great! I would hang it in my kitchen right away!!!!!

Love,
Lynda

Beate i Husets Hjerte sa...

Hei! Så kult! Skulle gjerne hatt en sånn. Åssen sjablonger bruker du, stempel fra hobbybutikk eller? Klem

Beth sa...

Syntes alle dine arbeider ble kjempefine jeg?
Så moro å ha laget det selv da...
Stas med en oppskrift på kjøkkenveggen og fatet ditt ble superfint!

Klem Beth`s småting...

miss marple sa...

...!Amatør!!!...sier du!!!!??
Dette kan du jo gjøre til levebrød spør du meg!!;-)

Min stil sa...

Heisan du. Så flink du er. Syns fatet ble råbra, for ikke snakk om tavlen. Her er det bare å bøye seg i støvet :)
Ha en fin dag.
:) Susanne

Anonym sa...

Jeg synes dette ble kjempeflott jeg. Så amatør ville jeg ikke kalt deg. Og du er i hvert fall en skikkelig kilde til inspirasjon!
Ha en fin dag.
Klem Elin!

anette med ting og tang sa...

Åj.. Så flink du er! OG du kaller deg amatør?? Jeg vil si det er uten grunn!
Likte den vaffel tavlen! Det er ide jeg kommer til å stjele ;)
Ønsker deg en super onsdag!

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Du produserer stadig vekk noe lekkert du. Allt veldig fint.
Sikker på du ikke vil lage flere vaffelrører;)

Må du ha en herlig kveld
Klem:)

Hos Farmor sa...

Så fantastisk kreativ du er :) Her har du lagd utrolig mange fine ting! Inspirerende :)

Merethe sa...

Jeg synes alt dette du har laget er kjempefint og du er så absolutt ingen amatør. fatene ble nydelig vårlige. Og dette med oppskrifter på vegg.. er stilig. Ha en fin dag også håper jeg snøen forsvinner hos dere snart.

Anette Willemine sa...

Så supertøfft! Den oppskriften skal jeg forresten prøve. Takk for flott inspirasjon!

Ha en fin torsdagskveld!

Klem fra
Anette Willemine