22. mars 2011

Bilderas fra stua.....

Er litt tom for ideer til blogging,så jeg gikk rett og slett bare litt rundt i stua,og tok noen bilder.......fjorårets påskepynt ligger på vent. Kremmerhus og egg......

Og glasset til påskegodt,som dere kansje husker ....

Helgens tulipaner,i vakker farge.......rosa er vår ! Denne fargen regjerer ikke her i huset til vanlig,men når det våres,ja da sniker den seg frem...... :)


Jukseroser,og potte,fra Plantasjen.....og tre telysholdere,fra min bittelille samling....... !!!



Mitt siste loppefunn......liker veldig godt slik brun keramikk,og jakter på slike boller til baking. Denne er ikke gammel......under står det nemlig : Repmøte 2005,Stavanger ! Laget av Simonsen,Sandnes ! Ikke visste jeg at man fikk slike vakre gaver,i forbindelse med rep-øvelser......???? Ikke særlig mandig heller,spør du meg........ser liksom ikke for meg mannfolka,som glad ringer hjem til sine (blogge)fruer og utbryter : YES,du aner ikke hvilken nyyyyydelig lysestake jeg fikk idag.......jeg ble superglad for den,liksom....... ????

Men hos meg skal den gladelig få bo...... :) Og lyse opp en mørk krok ! I kurven ser dere eggene jeg laget i fjor,av silkisleire. De har jo ligget oppe på kvisten i et år,så jeg var spent på om de var sprukket,men neida,like fine......var redd de skulle tørke så godt at de sprakk,i varmen.

Fake,fake og atter fake.........er det ikke herlig med plast ? Potten de står i,bruker jeg også til telys,siden hullmønsteret kommer så godt frem,når lyset tennes.


Hjemmelagd kort,på hjemmelagd julekrans.......jadda,her tar man aldri ned julepynten........hihiii :) Den er jo av mose og lav,og er derfor litt sprø.........så den får henge på en plass,år etter år..... Kansje jeg må lage en vår-versjon.....


Har tørket litt støv i hyllen som pappa lagde på sløyden,og da ble det selvsagt litt flytting av ting......ikke helt uvanlig :)


Får stadig spørsmål om den hjemmelagde kjøkkenbenken,og joda,jeg er veldig fornøyd med den !! Den rommer så utrolig mye,at jeg forstår ikke hvor allt stod,før denne ble lagd....ikke rart det aldri føltes ryddig !
*****************************
Nei,nå skal jeg ut......herlig å grave bort en hel vinter,rundt hushjørnene......ufattelige mengder med kvister og søppel,som kommer for en dag !! Tror jeg skal sette opp et skilt til skjærene, " Byggematerialer til årets reir,hentes her....." Det må da kalles gjenbruk !!!!

7 kommentarer:

Lykkeliten sa...

Takk for en koselig titt inn i din stue. Det er godt å se at noe pynt kan brukes til flere "sesonger" hos deg også.

Må nok finne frem litt vår/påskepynt snart her også.

Klem Lykkeliten

irene sa...

Koselige bilder, med önske om en koselig kveld!

klem Irene

Grip dagen sa...

Simonsen i Sandnes laget i gamle dager bakeboller også. De går for en høy pris på antikkmessa.
Lysestaken var kjempesøt. Selv har jeg en diger krukke fra denne serien. Den er gammel og har tilhørt slekta.
Jeg har ikke helt "landa" etter vår flotte fyr-ferie. Det var så mange flotte inntrykk. Røff natur og et utall gamle hus og naust. Jeg kjente det gjorde godt i hele meg! Der kunne jeg tenke å bo!
Langs strendene var det også uendelige menger drivved. Så jeg har fått fyllt opp lageret mitt...
Ha det godt så lenge.
Vårlig hilsen Marit

Mor Ingjerd sa...

Blir aldri lei av å se huset pyntet . Du ser bruksområder for det meste. Skikkelig koselig,kjære Mona
Tenker på dere,glad i dere

Beth sa...

Såå koselig du har det?
Og kjøkkenbenken din ser utrolig koselig ut, skjønner godt at du er fornøyd med den!

STEINKJERRINGA sa...

Jeg har en sånn bakebolle. Den er diger! Fyller den med blomster om sommeren og setter den på trappa! Kjempefin...

VillaVårfrubakken sa...

Å for en kjempekoselig stue du har, flotte bilder. Her hadde jeg nok måttet rydde først, har ikke helt landa etter ferien.
Her snør det igjen, når skal det ta slutt?

Ønsker deg en herlig onsdag gode blogvenn