13. des. 2011

Drømmen om en lys stue.....


Jada,litt dagdrømming får man tid til,midt innimellom julegavepakking,og julekortskriving ! Denne stuen er bare så innmari lys og fin.........akkurat som jeg drømmer om ! At det i tillegg er vakre vinduer,og bjelker i taket,gjør ikke saken bedre......hadde vært noe,å fått pyntet her,til jul.... :) I stedet lever vi i en stue,med nesten ubehandlet panel,som derfor betyr ca 1000 000 kvist..........bare på veggene.......i tillegg kommer gulvet.......og taket !!!!! Syns dere det er rart jeg gremmes......selv om jeg er fullstendig klar over at dette er en bagatell,i den store sammenhengen ! For det er jeg..........men jeg klarer likevel ikke å overse det !
Hvitt og teglstein.......finnes det en vakrere kombinasjon.....? Og med litt svart,som kontrast...... :) Dette er uten tvil,min drømmestue...........tror øynene holdt på å komme ut,da disse bildene dukket opp.....alt var bare RETT !
**************************
Er dere i rute da,med allt strevet ? Det har jo lett for å bli litt mye,selv om man stritter imot......?! Selv har jeg pakket inn gaver i hele dag,føles det som.....30 gaver tar sin tid,så er det julekort.......og de skal helst ikke være like,alle.........gudene vet hvor mange jeg har skrevet idag,men halvparten er igjen........til i morgen. Når det er unnagjort,er det bare småpusk igjen........steking av krumkaker,laging av sursild,steke opp masse kjøttkaker.....og lage julekranser ! Når det er strøket av lista,kan jeg puste ut.......om jeg ikke kommer på noe,jeg har glemt...... ! Kan innmari fort skje......men det er jo enda noen dager igjen :) Trodde jeg skulle få sååååå mye tid til blogging,når messa var over.......nix,der tok jeg skammelig feil,igjen...nå tenker jeg,etter jul,DA får jeg bedre tid :) Kos deg,og ha en finfin dag ;)

3 kommentarer:

Marjon sa...

Hello, you have a very nice blog en beautiful Pictures, i will follow you....greetings from Holland Marjon

Hos Jorunn sa...

Hei på deg! Så flink du har vært i dag, da...30 gaver er mange å pakker det + julekort! Helt enig med deg at dette var en vakker stue! Her vi har flyttet til er det også noe ubehandlet treverk, men vi skal male det hvitt over jul og da skal jeg bruke en grunning som også inneholder kvistlakk..så maler jeg hvitt over der igjen. Det er gøy å male ubehandlet for man ser store forandringer med en gang. Har ikke kommet så langt med pyntingen enda, men til helgen så blir det mer pynt...eneste som er synd er at det ikke blir så gjennomført som jeg ønsker siden retrotapetene "forstyrrer" pynten som jeg ha...men neste jul blir det bra..hehe...Det finnes ting som er langt viktigere, men som den detaljfriken jeg er så blir det ikke akkurat som jeg vil i år...men, men...vi får det hyggelig for det. Ha en fortsatt fin uke, klem fra Jorunn

Beth sa...

Lekkert med helt lys stue ja, og det er lov å drømme litt...
Julebaksten er unnagjort og julegavene kjøpt, nå mangler det bare å få pakket dem inn. Julekortene skal skrives og det pyntes litt hver eneste dag her. Til helgen skal juletreet pyntes. Siden vi har kunstig tre hatt i mange år nå, kan jeg pynte det tidlig og glede meg over det leeenge...

Klem...