13. juli 2012

Friskt og syrlig !

                     Ja,her går det i en smak av sommer ! Ettersom jeg aldri har prøvd meg på rabarbrasaft før,måtte jeg lete i blogglandia,etter oppskrift. Har bestandig kokt syltetøy,og lagd suppe,men i år ville jeg prøve meg......bare fargen,er jo til å bli tørst av.....namnam........
  Inne hos Lisbeth's Lille Verden,fant jeg inspirasjonen som skulle til ;) - Og oppskrift !!! Tusen takk Lisbeth,for at du deler :)
         Jeg liker så godt sånne sysler,og stoooorkoser meg underveis.......og så er det koselig og tenke på,at det er denne rabarbraen mormor har stellt i mange år..... Jeg fikk en stor rot av tante,og den har stått i en sinkstamp ! Trodde aldri at det ville gå bra,men det har det gjort !!!! Den lever som bare det !!!
              Fikk også litt av naboen,men du verden så mye som må til,for å få noen flasker.....! Jeg fikk bare fire........men det får gå,den smaker iallefall veldig friskt og godt ! Og naboen fikk selvsagt en flaske,som smaksprøve !!
          Så nå vet jeg det,det funker........må si jeg var litt skeptisk underveis,for farven oppi kasserollen var IKKE så innbydende,som når det kommer på flaskene.....! Men et klede som sil,og allt forandret seg ! Sim sala bim !

                   Så da skåler jeg med deg,og sier GOD HELG !!!!

     Vi har det varmt og godt,men lite sol........grilling blir det,okke som !!!

                           Sommerklem fra meg til deg :)

2 kommentarer:

Inspirasjon fra Elin sa...

Dette så jo svært så forfriskende ut :)

Grip dagen sa...

Nå masa... Nå har jeg endelig lagt ut bilder av melkerampen!
Ta en titt, om du vil.
Så deilig ut med et forfriskende glass saft. Særlig i de søte flaskene! Det kunne jeg trenge. For idag skal jeg jobbes hardt. Vi driver og maler huset. Er straks ferige. Flere terrasser ble beiset igår og er passe tørre, slik at jeg kan begynne å møblere og pynte.
Huseet skal også pyntes innvendig idag, og tapas skal lages.
Har invitert til sommerfest ikveld!
Sommerhilsen fra Marit